In urmatorii 2 ani lantul hotelier britanic InterContinental intentioneaza sa dubleze numarul hotelurilor administrate in China si, totdata, conducerea companiei spera ca mediul de afaceri din regiune sa se imbunatateasca o data cu cadrul legal.
Grupul britanic InterContinental care opereaza in regiunea ce cuprinde China, Hong Kong-ul, Macao si Taiwanul 66 de hoteluri InterContinental, Crowne Plaza and Holiday Inn, reproseaza ca regulile vagi pentru proprietatea intelectuala si legile neactualizate pentru francize incetinesc cresterea.
Directorul InterContinental pentru China, Edmond Ip, a declarat ca in regiune exista prea multe hoteluri Holiday Inn si ca piratarea marcilor companiei ar fi flatanta daca nu ar fi o chestiune atat de serioasa. Acesta fiind si motivul pentru care InterContinental actioneaza pe cont propriu administrarea proprietatilor detinute in China si nu a acordat francize, care sunt inca strict reglementate in regiune.
Aproximativ 1.800 din cele 2.200 de hoteluri ale grupului din Statele Unite sunt operate prin franciza. Piata hoteliera din China valoreaza aproximativ 15 miliarde USD sub forma de venit brut anual, aproximativ o optime din piata americana. Cu toate acestea, piata din China se dezvolta rapid, cu o rata anuala de aproximativ 15%, au estimat expertii din industria hoteliera.
Edmond Ip a declarat ca, pe o piata matura, ar prefera sa foloseasca francize pentru a se extinde mai repede in China.
Directorul InterContinental a precizat ca va mai dura pana cand structura legala va fi finalizata. Totodata, a declarat ca spera ca in urmatorii 5 ani grupul InterContinental sa formeze francize in China, pe masura ce Beijing relaxeaza reglementarile depasite.
Potrivit vechilor legi trebuie sa detii unul sau doua hoteluri, pe care sa le operezi pentru unul sau doi ani inainte sa le poti da in fanciza, a precizat Edmond Ip.
Dintre toate cele 2.600 de proprietati pe care le opereaza in lume, InterContinental detine in proportie de 100% doar 4 mari hoteluri.
Source: Curierul National