In 2009 piata de food service va ajunge la aproximativ 2,7 miliarde EUR

Conform unui raport Euromonitor, denumit Consumer Services in Romania, piata de food service – restaurante si baruri – din Romania va ajunge la aproximativ 2,7 miliarde EUR in 2009, pe fondul cresterii numarului de hoteluri si restaurante dar si al cresterii nivelului de viata si implicit al educarii clientilor. Cresterea pietei de food service este insa determinata de turism si de mediul de afaceri.

Raportul a fost elaborat in decembrie 2005 si analizeaza o parte a pietei de food service, printre care restaurantele, sistemele de catering si lanturile fast-food, fara a fi incluse si hotelurile.

Consumatorii acestor locatii sunt persoane cu varste cuprinse intre 20 de ani si 40 de ani si au venituri medii spre ridicate. Potrivit raportului, doar 9% din populatia Romaniei aleg locatiile HoReCa.

In 2004 estimarile aratau o crestere a pietei de profil de pana la 1,3 miliarde EUR, cu 365% mai mult decat in 2003 si de peste sapte ori mai mare fata de 1999. In 2004 numarul de locatii a crescut cu 31% fata de 2003, datorita aparitiei unui numar din ce in ce mai mare de restaurante de tip clasic.

Totodata, au fost deschise si lanturi locale independente, in timp ce, din lanturile de nivel international, doar 7 au operat in Romania.

Potrivit unor estimari neoficiale, pe piata autohtona functioneaza aproximativ 6.000 de restaurante si baruri. Specialistii estimeaza ca numarul de locatii HoReCa va creste constant, cu aproximativ 9% in fiecare an.

Ca locatii, restaurantele de tip clasic vor continua sa detina suprematia dar se preconizeaza si o dezvoltare constanta in ce priveste aparitia unor noi baruri, cafenele sau lanturi fast-food.

Cu toate ca valoarea pietei de food service a crescut semnificativ in ultimii ani, Romania se afla de trei ori sub media europeana, in ce priveste cheltuielile romanilor destinate hranei in locatiile out-of-home.

La nivel local, o familie medie consuma aproximativ 10% din cheltuielile sale pentru produsele si serviciile in afara casei. In Europa, o familie acorda 30% din cheltuieli serviciilor out-of-home. Spre deosebire de europeni, americanii aloca 50% iar in Asia – in Hong Kong, un locuitor consuma doua din trei mese in oras.

La nivel mondial, piata food service a fost estimata in 2005 la aproximativ 350 miliarde EUR.
Source: Ziarul Financiar