Suspendarea temporara a participarii Carapatair in sistemele IATA – BSP reprezinta o masura disproportionata, asupra careia administratorul judiciar a dispus deja masurile necesare in vederea obligarii IATA la mentinerea participarii Carpatair in toate sistemele, a anuntat operatorul aerian.
Oficialii companiei Carpatair au declarat ca suspendarea inseamna doar faptul ca agentiile acreditate de IATA la vanzarea de bilete pe zboruri Carpatair nu pot folosi stocul de bilete Carpatair, in schimb, emiterea biletelor se poate face folosind stocul companiilor aeriene partenere Carpatair cum ar fi Hahnnair, Alitalia etc. Astfel, potrivit acestora, Capatair isi continua activitatea normala de zbor si vinde bilete de avion atat prin canalele proprii, cat si prin intermediul agentiilor de turism acreditate IATA, folosind acordurile interline pe care le are cu companiile partenere.
Pe data de 19 februarie, Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism, ANAT, a transmis un e-mail catre agentiile de turism cu solicitarea IATA de a suspenda imediat emiterea de bilete de avion in sistem BSP in numele Carpatair, intrucat compania aeriana este in insolventa si agentiile risca blocarea banilor.
De asemenea, agentiilor li se solicita sa regleze toate debitele restante si vanzarile in curs de procesare direct cu SC Carpatair SA si sa se abtina de la deducerea sau efectuarea oricarei rambursari din sumele ce corespund debitelor restante, vanzarilor in curs de procesare sau altor tranzactii viitoare ale Carpatair.
Orice viitoare tranzactii intre agentiile de turism si compania aeriana se vor realiza si deconta bilateral.
International Air Transport Association, IATA, este o organizatie comerciala internationala a companiilor aeriene. Prin sistemul Billing and Settlement Plan, IATA faciliteaza vanzarea biletelor prin agentii de turism acreditate, astfel ca decontarile companiilor aeriene se realizeaza cumulat.
La sfarsitul lunii ianuarie, Carpatair a solicitat si obtinut intrarea in insolventa cu intentia de a urma un proces de reorganizare judiciara, motivand decizia prin daunele de 30 mil. EUR provocate de litigiile cu Aeroportul Timisoara, avand ca obiect activitati anticoncurentiale.
In cursul procesului de reorganizare, compania a anuntat ca va continua o activitate comerciala normala, iar conducerea va fi asigurata de actuala echipa de management condusa de Nicolae Petrov, sub supravegherea administratorului judiciar desemnat.
Pentru perioada ramasa din sezonul de iarna, pana la sfarsitul lunii martie 2014, programul de operare a fost redus, mentinandu-se zborurile profitabile.
Source: Daily Business