Hotelurile isi doteaza camerele cu televizoare si sisteme integrate de ultima generatie

O data cu evolutia tehnologiei si hotelurile au inceput sa se adapteze noilor cerinte ale pietei. Astfel, hotelurile au inceput sa echipeze camerele cu televizioare high-definition cu ecran plat, dispozitive pentru conectarea iPod-ului si o mai mare varietate de programe, preferabil disponibile la cerere.

Henry Harteveldt, vicepresedinte si analist in domeniul calatoriilor la firma Forrester Research, a declarat ca in industria hoteliera competitia pentru atragerea clientilor s-a mutat de la asternuturile de pat la tehnologie, un progres necesar intr-o perioada in care lucrurile evolueaza rapid.

Mai multe lanturi hoteliere au anuntat ca intentioneaza sa inlocuiasca vechile televizoare cu cele de ultima generatie si ca vor introduce o grila de programe mai diversificate. Insa pana la finalizarea acestor proiecte vor trece cativa ani.

De exemplu, Marriott International a declarat in luna februarie ca intentioneaza sa instaleze televizoare LCD high-definition in toate camerele hotelurilor Marriott, JW Marriott si Renaissance din Statele Unite si Canada. Pana in prezent, noile aparate sunt disponibile in 37 hoteluri si instalarea va fi terminata pana la sfarsitul anului 2009. Noile televizoare au cel putin 45 canale, fata de 28, cate prindeau cele vechi si un panou de conectare care poate fi folosit pentru un dispozitiv care reda muzica, un laptop sau un alt dispozitiv, si utilizatorul se poate juca sau poate lucra pe ecranul mare.

Recent Hilton Hotels a inceput sa puna la dispozitia oaspetilor un numar limitat de camere "Sight + Sound" la doua dintre hotelurile pe care le detine – Hilton Chicago O’Hare si Hilton San Francisco. Camerele, care costa cu 20 USD mai mult decat cele normale, sunt dotate cu televizoare high-definition, un sistem digital de sunet surround si un panou la care pot fi conectate alte dispozitive si un set de programe la cerere, care include programe sport si seriale de televiziune populare. De asemenea, Hilton se afla in plin proces de instalare a unor televizoare cu ecran plat in toate camerele de oaspeti din America de Nord iar in 2005 a introdus un nou tip de ceas, care are o alarma usor de programat si un cablu de legatura pentru un dispozitiv portabil de ascultare a muzicii.

W Hotels promite ca toate camerele sale vor avea dispozitive pentru conectarea iPodului pana in luna septembrie si televizoare cu ecran plat pana la sfarsitul acestui an. 80% din camerele hotelurilor W au fost deja dotate cu noile televizoare.

Si unele companii de transport introduc sisteme de divertisment personale, care au mai multe filme, muzica si jocuri, desi aceste dispozitive sunt puse in primul rand la dispozitia clientilor de la clasa intai si de la clasa business.

Compania aeriana Delta introduce un nou sistem, "Delta la cerere", care ofera 24 canale de televiziune live, pana la 28 de filme, 12 jocuri video, peste 1.600 de melodii si 45 ore de programe de televiziune prin cablu, inclusiv episoade ale serialelor de televiziune populare. Sistemul functioneaza pe 100 de aeronave, inclusiv la clasa economic a unor avioane.

Source: Ziarul Financiar