Hotelierii din capitala trebuie sa caute noi segmente de piata, pe langa cel a clientilor de business, pentru a asigura ocuparea camerelor si mentinerea profitabilitatii pe o piata in scadere, au precizat executivii hotelurilor de 5 stele din Bucuresti, prezenti la evenimentul 2009 Anul schimbarilor in domeniul hotelier, organizat de revista HRB Expert.
Friedrich Niemann, directorul general al hotelului Athenee Palace Hilton, a declarat ca in primele patru luni ale acestui an s-a inregistrat o cerere cu 8,3% mai mica fata de aceeasi perioada din 2008 in turism, echivaland cu 26.000 de nopti pierdute.
Hotelurile din capitala au avut o scadere a cererii de aproape 22%, concurenta fiind din ce in ce mai puternica, a spus Friedrich Niemann.
El a mai adaugat ca, pe langa faptul ca a scazut gradul de ocupare din cauza cererii, s-au redus si tarifele pe camera.
Niemann a precizat ca hotelierii trebuie sa fie flexibili pe aceasta piata si sa se orienteze si spre oferirea altor servicii pentru a-si mentine profitabilitatea. Solutia pentru revenirea afacerilor din sectorul hotelier este crearea de noi concepte de servicii turistice si de produse noi care sa atraga si clienti pe partea de leisure. Turismul de tip city-break sau cel de spa au fost amintite ca fiind forme atractive pentru turistii care vin in vacanta.
O solutie ar fi implicarea autoritatilor in promovarea Capitalei si existenta unor strategii de marketing elaborate, a spus reprezentantul Athenee Palace Hilton.
Mai mult, in sectorul turistic ar trebui sa fie create sinergii intre hotelieri, companii aeriene, agentii de turism, restaurante sau cluburi, pentru a atrage turistii, a mentionat Niemann.
Yilmaz Yildirimlar, directorul general al Radisson SAS, considera ca in aceasta perioada este important ca hotelierii sa vina cu ceva care sa ii faca unici si astfel vor atrage noi categorii de clienti. In prezent, cumparatorii sunt cei care stabilesc preturile, pentru ca pe piata sunt multe produse asemanatoare, iar presiunile puse asupra serviciilor sunt foarte mari, a precizat Yildirimlar.
Cristopher Shonn, reprezentantul companiei de consultanta in turism Kohl&Partener, apreciaza ca serviciile si arhitectura hotelurilor sunt o reprezentare a stilului de viata, iar o solutie pentru ca Bucurestiul sa devina o destinatie mai atractiva ar fi atragerea mai multor branduri internationale sau dezvoltarea propriilor marci atractive.
Source: Curierul National