Desi tour-operatorii au precizat ca toate cursele cu turisti straini de anul viitor au fost anulate, hotelierii de pe litoral s-au intalnit la Prefectura Constanta pentru a identifica din timp solutii pentru a atrage turistii pe litoralul romanesc al Marii Negre.
Printre problemele semnalate de hotelieri se numara preturile mari, zgomotul produs de muzica din discoteci, mizeria de pe plaje sau lipsa mijloacelor de agrement. O alta problema semnalata este gasirea unei modalitati care sa fie introdusa in Codul Muncii pentru fidelizarea personalului, hotelierii fiind obligati sa angajeze personal calificat pentru cel mult 6 luni pe an, in rest personalul fiind trecut in somaj. Hotelierii apreciza ca de la 1 ianuarie 2007, personalul calificat va fi o problema si mai grava deoarece oamenii vor prefera sa munceasca in strainatate.
Hotelierii au precizat ca s-au inregistrat foarte multe reclamatii de la turisti in privinta accesului la sezlonguri si a conditiilor de intretinere a plajelelor concesionate.
Hotelierii de pe litoral solicita masuri coercitive sau alte solutii pentru ca si ceilalti agenti economici din statiuni sa deschida unitatile de la 1 mai si sa le inchida in octombrie si, in plus, sa le ofere posibilitatea vizitarii si altor zone din judet cum ar fi cele istorice.
Reprezentantii Directiei Apelor Romane Dobrogea Litoral Constanta au declarat ca ar trebui stabilit un program fix de plaja, pentru a putea permite accesul utilajelor de curatenie.
Seful DADL Constanta, Ionel Manafu, a declarat ca legea salvamarilor este deja elaborata iar autoritatile locale vor trebui sa solicite fonduri pentru acest serviciu.
In acesta vara, numarul turistilor straini care au venit pe litoralul romanesc a scazut comparativ cu anul trecut cu peste 2% iar pentru anul viitor se estimeaza ca vor sosi si mai putini turisti straini.
Source: Wall-Street