Hotelierii bucuresteni estimeaza ca vor inregistra profit chiar si cu jumatate din camere ocupate

Cu toate ca primele luni ale acestui an au adus o crestere a pietei hoteliere din capitala, majoritatea hotelierilor apreciaza ca gradul de ocupare nu a depasit inca nivelul de 50%, insa adaptarea strategiei si a politicii de pret asigura obtinerea de profit, chiar si in conditiile in care jumatate din camere raman neocupate.

Directorul general al hotelului boutique Epoque, clasificat la 5 stele, Antoni Kuhnen, a precizat ca se fac eforturi sustinute pentru dezvoltarea businessului hotelier si cresterea cotei de piata. Hotelul, detinut de compania D&M Perfect Real Estate, opereaza 45 de apartamente, iar gradul de ocupare in primele luni de activitate a fost cuprins intre 30% si 40%.

Adrian Barbu, managing partner al companiei The Consultants, a precizat ca un hotel care opereaza cu mai putin de 65% de camere ocu¬pate nu este profitabil.

Otilia Demian, director de dezvoltare al complexului hotelier Rin Hotels, a declarat ca un hotel se poate mentine pe profit si cu doar 50% din camere ocupate, prin restructurarea personalului, reducerea cos¬tu¬ri¬lor de functionare. In prima prima parte a acestui an, desi ni¬velul de ocupare nu a depasit 50%, complexul hotelier a obtinut profit operational.

Totodata, Demian a mai precizat ca, daca primele trei luni din acest an nu s-au diferentiat cu mult de aceleasi luni de anul trecut, in aprilie a inceput sa se vada o revenire a cererii pentru ca¬za¬re si evenimente.

Marius Mihulin, directorul de marketing si de vanzari al hotelului de 4 stele Golden Tulip Times, cu o capacitate de 70 de camere, a declarat ca veni¬turile hotelului s-au majorat cu aproximativ 20% in pri¬mele patru luni ale acestui an. Gradul me¬diu de ocupare al hotelului a fost de 50%, nivel care asi¬gura obtinerea de profit, datorita strategiei folosite.

Potrivit unui studiu efectuat de compania de consultanta hoteliera Fivestar Hospitality, in primele trei luni ale acestui an, gradul mediu de ocupare al hotelurilor din Bucuresti clasificate la 3, 4 si 5 stele, care opereaza sub branduri internationale, a crescut cu 3,7%. Studiul a fost efectuat pe 4.150 de camere hoteliere.

In cazul hotelurilor de 3 si 4 stele, care nu opereaza sub un brand international, gradul mediu de ocupare a crescut cu 11,6%, potrivit unui studiu efectuat pe 1.190 de camere.

Source: Ziarul Financiar