Eximtur estimeaza mentinerea cifrei de afaceri in acest an

Agentia de turism Eximtur targeteaza in 2013 mentinerea cifrei de afaceri si a profitului la valorile inregistrate anul trecut, in contextului unui an 2013 pe care, Lucia Morariu, il considera complicat si imprevizibil.
 
Anul trecut, Eximtur a inregistrat o cifra de afaceri de peste 34 mil. EUR si un profit de 470.000 EUR, dupa ce in anul precedent agentia a avut afaceri de 31,9 mil. EUR si un profit de 467.000 EUR, potrivit datelor disponibile pe site-ul Ministerului Finantelor Publice.
Activitatea de business travel si rezervare/vanzare bilete de avion a reprezentat 53% din venituri, respectiv peste 18 mil. EUR, vanzarile de servicii turistice in strainatate au reprezentat 29%, respectiv 10 mil. EUR, iar vanzarile de servicii turistice in Romania au reprezentat circa 18%, respectiv peste 6 mil. EUR.
Anul trecut, agentia a inregistrat circa 70.000 de clienti pentru servicii de business travel si bilete de avion, circa 27.000 de turisti pentru destinatii externe si peste 55.000 de turisti pentru destinatii in Romania.
Lucia Morariu a declarat ca Eximtur a inregistrat anul trecut o crestere de 30% a vanzarilor pentru destinatiile interne, 9% a destinatiilor externe, iar activitatea de business travel si rezervare bilete de avion a avut un avans de 13%.
Pricipalele destinatii externe alese de romani in 2012 au fost Turcia, Grecia, Spania, Bulgaria, Austria, Italia, Franta si Egipt, destinatii pentru care au alocat in medie peste 1.600 RON pentru un pachet achizitionat.
Destinatiile interne alese de romani au fost Mamaia, Eforie Nord, Saturn, Jupiter, dar si Baile Felix, Sovata, Baile Herculane, Predeal sau Poiana Brasov, pentru care au platit in medie 515 RON/persoana.
Morariu a declarat ca vanzarile pachetelor de vacanta au inregistrat o crestere de circa 20% in acest an pe destinatiile interne, si o crestere de peste 15% pe destinatiile externe.
Aceste cresteri se datoreaza in principal programelor Inscrieri Timpurii si Early Booking, care ofera clientilor reduceri de pana la 30%, a precizat Morariu.
“Nu ne putem bugeta o crestere a cifrei de afaceri pentru anul 2013 si apreciem ca o mentinere a acesteia la nivelul anului 2012, in conditiile mentinerii profitului brut la acelasi nivel, ar fi un target de atins. Strategic, mentinerea unor indicatori financiari sustenabili si ai unei profitabilitati corecte sunt prioritati ale companiei, in conditiile unui an 2013 relativ incert ca si conditii de piata, pe baza evolutiei situatiilor politico-economice externe si interne. 2013 este un an complicat si imprevizibil, astfel incat am decis ca, dupa 2 ani de crestere, veniti dupa primul val de criza, sa ne consolidam pozitia in piata si sa fim pregatiti pentru un eventual si nedorit, dar posibil, val doi al crizei”, a declarat Lucia Morariu.
In ceea ce priveste investitiile pe care compania le pregateste pentru acest  an, Lucia Morariu a declarat ca acestea vor fi directionate prioritar pe dezvoltarea zonei de online.
“Avem in vedere finalizarea unor solutii IT care sa ne permita vanzarea online 100% a produselor turistice interne si constructia unui site dedicat activitatilor noastre de incoming. De asemenea, vom incepe implementarea unor solutii de vanzare online a pachetelor externe si vom reforma si consolida solutiile noastre de vanzare online bilete de avion”, a precizat Morariu.
Totodata, Eximtur vizeaza extinderea retelei de francize, avand ca target deschiderea a inca cinci noi francize in acest an.
In prezent, Eximtur detine 26 de agentii, dintre care 14 agentii proprii, 11 agentii francizate si o agentie proprie cu vanzari servicii online.

Source: Wall-Street