Eximtur: crestere de 8% a cifrei de afaceri in 2015

Anul trecut, agentia de turism Eximtur a inregistrat o cifra de afaceri de peste 42 mil EUR, cu 8% mai mult decat in 2014.
Principalul motor de crestere a fost divizia Eximtur Business, specializata in managementul calatoriilor de business si organizarea de evenimente de afaceri, care a inregistrat vanzari de peste 29 mil. EUR, cu 17,33% mai mari decat cele din anul precedent.
Ponderea turismului de business in totalul cifrei de afaceri a fost de 67%, restul de 33% il reprezinta serviciile acordate persoanelor fizice de catre divizia Leisure.
Majorarea cu peste 17% a vanzarilor serviciilor de business travel si organizare de evenimente se datoreaza faptului ca Eximtur Business a atras, in anul 2015, 125 de clienti noi, companii private si institutii publice, iar unii dintre clientii deja existenti in portofoliu si-au marit volumul de deplasari si/sau de evenimente de afaceri.
Aproximativ 117.000 de persoane au calatorit anul trecut, in scop de afaceri, in tara si in strainatate cu Eximtur, potrivit datelor oferite de companie.
Divizia Eximtur Business isi desfasoara activitatea in patru centre specializate de business travel si organizare de evenimente in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara si Sibiu.
Circa 60% dintre clientii Eximtur au ales anul trecut destinatii interne, printre destinatiile preferate numarandu-se litoralul Marii Negre, Baile Felix si Sovata, iar restul de 40% le-au preferat pe cele externe, cele mai cautate destinatii fiind Turcia, Grecia si Bulgaria.
Anul trecut, Eximtur a vandut bilete de avion in valoare de 20,8 mil. EUR, calatorii si servicii externe de 11,9 mil. EUR, calatorii si servicii in Romania de 9 mil. EUR si alte servicii conexe calatoriilor in valoare de 0,49 mil. EUR.
Pentru acest an, Eximtur estimeaza o crestere a vanzarilor cu peste 5%, bazata pe evolutia ascendenta a segmentului de business travel, dar si pe cresterea constanta a cererii pentru destinatiile interne.

Source: Economica