Evolutia hotelurilor de 3, 4 si 5 stele din Bucuresti in T1

Hotelul Crowne Plaza din Bucuresti, clasificat la 5 stele, detinut de omul de afaceri George Copos, a raportat o scadere de aproximativ 19% a cifrei de afaceri in primul trimestru al anului curent, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

Totodata, gradul de ocupare in primele trei luni ale anului, a fost de 50%, in crestere cu 5% fata de perioada similara a anului trecut.

Unitatea se asteapta la o crestere usoara o data cu intrarea in sezonul cald, datorat in special evenimentelor cu caracter privat.

In primul trimestru al acestui an, hotelul a mentinut tarifele la nivelul ultimei parti din 2009.

Hotelul Howard Johnson Grand Plaza din Bucuresti, clasificat la 5 stele, a inregistrat o crestere de 4-5% a gradului de ocupare fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungandu-se astfel la 45% in primele patru luni din 2010.

Segmentul de F&B s-a mentinut relativ stabil in prima parte a lui 2010, atat in ceea ce priveste evenimentele de afaceri, cat si pe cele private si a reprezentat peste 40% din totalul veniturilor hotelului Howard Johnson.

Sonia Nastase, directorul general al Howard Johnson Grand Plaza, a precizat ca in luna aprilie s-au inregistrat cresteri de pana la 5% comparativ cu luna aprilie a anului precedent.

Hotelul JW Marriott Bucuresti, clasificat la 5 stele, a inregistrat in primul trimestru al acestui an o crestere de 4% a gradului de ocupare fata de perioada similara a anului precedent.

Meda Vasiliu, directorul de vanzari al hotelului, a declarat ca se simte o usoara revenire pe segmentul de business individual, dar cererea pe piata este sub nivelul anului trecut, astfel incat nu se poate vorbi de o revenire la normal a pietei. Aceasta a mai precizat ca este nevoie ca si segmentul de conferinte si grupuri corporate sa isi revina, pentru a putea intra intr-o normalitate.

Totodata, tarifele practicate de JW Marriott s-au situat sub nivelul perioadei similare a anului trecut.

Evolutia segmentului de F&B nu este elocventa in cazul JW Marriott deoarece timp de o luna si jumatate salile de conferinta si cafeneaua Vienna Lounge au fost inchise pentru lucrari de renovare.

Hotelul Golden Tulip Times, clasificat la 4 stele, a fost una dintre putinele unitati de pe piata capitalei care au avut curajul sa ridice tarifele incepand din 2010.

Costina Gandac, directorul general al hotelului, a declarat ca in primul trimestru al acestui an gradul de ocupare a fost de 48,6%, in scadere cu aproximativ 2% fata de anul trecut si ca, pentru a compensa acest grad de ocupare mai slab, de la inceputul anului si pana in prezent, au crescut tarifele cu 6 pana la 10%.

Pe segmentul de F&B, unitatea a inregistrat scaderi de aproximativ 7-8% fata de perioada similara din 2009.

Pentru acest an Golden Tulip Times estimeaza o cifra de afaceri de 2 milioane EUR, in crestere cu aproximativ 10% fata de anul precedent si un grad de ocupare de 55%, in crestere cu 3-4% fata de 2009.

Chiar daca gradul mediu de ocupare a crescut timid in primele trei-patru luni ale anului, RevPAR si-a continuat scaderea in primul trimestru.

Sorin Ionescu, managing partner al companiei de consultanta hoteliera Fivestar Hospitality, a declarat ca pentru media hotelurilor de 3, 4 si 5 stele in toate cele trei luni ale acestui an, RevPar a scazut dupa cum urmeaza: de la 23 EUR in luna ianuarie 2009 – la 21 EUR in ianuarie 2010, de la 30 EUR in februarie 2009 – la 27 EUR in februarie 2010 si de la 35 EUR in martie 2009 – pana la 30 EUR in martie 2010.

In aceste conditii, nu cred ca vom asista la revenirea pietei mai devreme de inceputul lui 2011, a precizat Ionescu. Potivit acestuia, perioada imediat urmatoare se va mentine in aceeasi parametri.

Reprezentantul Fivestar Hospitality a declarat ca hotelierii vor reusi sa termine anul cu un grad de ocupare putin mai mare decat anul trecut, insa doar pe fondul mentinerii tarifelor scazute din prezent. Revenirea pietei se va face o data cu cresterea cererii si abia atunci se va putea vorbi de tarife mai mari.

Hotelierii din capitala, care pana in prezent s-au axat aproape exclusiv pe segmentul corporate, ar trebui sa isi indrepte atentia si catre partea de leisure, a declarat Ionescu,
adaugand ca acest segment, neglijat pana la debutul crizei, ar trebui sa fie luat foarte in serios de hotelieri, insa cu sprijinul primariei capitalei, care ar trebui sa creeze programe turistice pentru turistii straini.

Source: Wall-Street