Domeniile schiabile din Romania vor beneficia de investitii masive incepand din acest an

In acest an statiunea montana Sinaia are in vedere dezvoltarea domeniului schiabil. Proiectul cuprinde construirea unei telegondole care va avea ca punct de plecare Cota 998, din zona Taverna Sarbului iar punct terminus Cota 1400. Langa statia de plecare vor fi amenajate o partie de schi pentru incepatori dotata cu schilift si o parcare cu 500 locuri. Lucrarile vor fi demarate in luna martie a acestui an si se estimeaza ca telegondola va putea fi data in folosinta la inceputul verii. Instalatia a fost achizitionata din Austria iar costurile de aproximativ 6 milioane EUR vor fi suportate din fonduri guvernamentale si din bugetul local.

In prezent Sinaia detine 13 partii de schi, din care 9 urmeaza a fi omologate de Agentia Nationala de Turism, ANT, in urma unor verificari la fata locului a parametrilor tehnici de latime, balizare, nivelare si amenajare a acestora. Pe partiile care vor fi omologate vor fi instalate tunuri pentru zapada artificiala, a declarat primarul orasului Sinaia, Vlad Oprea.

Autoritatile locale din Sinaia impreuna cu reprezentanti ai Serviciului Salvamont Sinaia, proiectantii instalatiilor si echipa de proiect din cadrul primariei Sinaia, au stabilit ultimele detalii pentru amplasarea, in zona Varful cu Dor-Valea Vanturis, a unui teleschi care va deschide un nou domeniu schiabil. Totul, in cadrul proiectului „Dezvoltarea zonei turistice Sinaia-Perla Carpatilor�.

Primarul localitatii Sinaia a declarat ca exista un proiect de reabilitare a partiilor din Sinaia care va fi finantat din fonduri europene si prevede si infiintarea unui nou telescaun debraiabil, in afara de teleschiul de pe Valea Vanturis, care va deservi Valea Soarelui, unde vor fi deschise 2 partii de schi de nivel mediu. Costurile sunt estimate la 7 milioane EUR.

Statiunea Azuga are o noua partie de schi fond cu o lungime de 15 km.

Primaria Brasov a comandat un studiu de fezabilitate si s-a ajuns la concluzia ca pentru a amenaja 4 noi partii de schi in Poiana Brasov ar costa aproximativ 15 milioane EUR, cost care include realizarea efectiva a partiilor plus utilitatile, in conditiile in care transportul pe cablu este asigurat, a declarat purtatorul de cuvant al primariei Brasov, Sorin Toarcea.

Extinderea domeniului schiabil din Poiana Brasov prevede si amenajarea celuilalt versant al Masivului Postavarul, cu partii de schi spre Predeal si Rasnov. Primaria intentioneaza sa acceseze fonduri pentru realizarea investitiilor ori prin programul guvernamental „Superschi in Carpati� sau prin asocierea cu firme private care ar primi apoi in concesiune partiile.

In judetul Arges exista un proiect care presupune construirea unui complex de partii de schi, care, daca se va concretiza, va concura cu succes statiunile de pe Valea Prahovei. Amenajarea partiilor din Portareasa, care se desfasoara in regim de inaltime cuprins intre 1.000 si 2.000 m, face parte dintr-un proiect cuprins in planul de dezvoltare al regiunii pana in 2013. In vederea realizarii proiectului s-a incheiat un parteneriat intre CJ Arges, CL din Albesti de Muscel, CL Leresti, CL Campulung si Firma Iezer Turism. Primarul comunei Albesti de Muscel, Ion Naftanaila, a precizat ca au fost concesionate 50 ha de gol alpin societatii Iezer Turism, care se va ocupa de dezvoltarea domeniului schiabil si statiunii.

Orasul Petrosani va fi legat direct de statiunea montana din Parang, prin intermediul unei telecabine. Viceprimarul Tiberiu Iacob Ridzi a declarat ca primaria a primit deja de la guvern 1,3 milioane EUR pentru studiul de fezabilitate. Proiectul din Petrosani va fi implementat, incepand cu acest an, in cadrul programului guvernamental „Schi in Romania�. Pe langa banii alocati de guvern, vor mai fi alocati 1 milion EUR din fonduri PHARE castigate in parteneriat cu statiunea turistica Straja din Valea Jiului, care vizeaza ecologizarea zonei montane. Investitiile, care se ridica la cateva milioane de euro, vizeaza construirea unei telecabine, modernizarea partiilor de schi, imbunatatirea infrastructurii si crearea unei alternative moderne de acces spre zona de agrement.
Source: Evenimentul Zilei