Cum vad companiile aeriene piata de profil in 2013

Pentru acest an, companiile aeriene nu vad o imbunatatire a business-ului si se asteapta in continuare sa existe operatori care vor intra in faliment, pentru ca aviatia este o industrie cu costuri foarte mari.
Adrian Ionascu, directorul general adjunct al companiei Blue Air a declarat ca 2013 va fi un an foarte dificil, iar criza din zona euro o sa continue si cel mai probabil va fi anul de varf al crizei, lucru care va afecta toata economia in lipsa unei finantari reale si a resurselor pe piata.
In ceea ce priveste industria aviatica, reprezentantul Blue Air a precizat ca s-ar putea sa fim martorii colapsului pentru cateva companii aeriene, asa cum am asistat in 2012 la falimentul Malev si Wind Jet.
Ionascu a mai precizat ca principalele amenintari vor fi pretul petrolului, cresterea taxelor de navigatie si aeroportuare prin masuri guvernamentale, lipsa de finantare in domeniul aviatic, migrarea personalului in special catre companiile din Middle East, presiunea pe pretul de vanzare datorita competitiei si a practicilor de dumping, noua schema de plata a noxelor, emisii CO2, operatorii din afara EU.
Mike Powell, CFO Wizz Air a declarat ca piata aeriana romaneasca a parcurs un drum important, avand in continuare posibilitati de crestere si imbunatatiri. In Romania sunt necesare in continuare investitii la nivelul infrastructurii, si nu doar din perspectiva aeroporturilor ci si la nivelul drumurilor si al autostrazilor. Industria aviatica este o piata cu un ritm de crestere foarte rapid si potential foarte mare de dezvoltare, a precizat Powell.

Source: Wall-Street