Crestere de 57% a innoptarilor in 2017 fata de anul 2010

Anul trecut, piata hoteliera din Romania a inregistrat peste 20 milioane de innoptari, in crestere cu 4% fata de anul 2016, respectiv 57% fata de anul 2010. Indicele net de utilizare a locurilor de cazare in hoteluri a crescut pana la 39,4%, fata de un nivel de 29,9% in 2010.

Unitatile de cazare din Romania au primit in 2017 peste 12 milioane de turisti, dintre care 2,75 milioane (23%) reprezinta turistii straini. In ceea ce priveste hotelurile, acestea au primit 8,56 milioane de turisti, dintre care 2,37 milioane (27,6%) reprezinta turistii straini.

Cushman & Wakefield Echinox a realizat un prim studiu cu privire la piata hoteliera din Romania, analizand cele mai importante opt orase, inclusiv Bucuresti, in functie de capacitatea si clasificarea hoteliera, indicele net de utilizare a acestora, prezenta lanturilor internationale si evolutia numarului de turisti cazati.

Bucurestiul este depasit de Constanta in ceea ce priveste numarul de camere si capacitatea hoteliera, dar ca urmare a duratei scurte, de aproximativ trei luni, a sezonului estival, in hotelurile din Capitala se cazeaza de aproape patru ori mai multi turisti decat in Constanta.

Piata hoteliera din Bucuresti este dominata de hoteluri de 4 si 5 stele, care reprezinta peste 70% din capacitatea totala, in timp ce hotelurile de 1stea si 2 stele reprezinta doar 10%. Totodata, aproape 47% din camerele hotelurilor din Bucuresti sunt operate sub sigla lanturilor internationale, fata de o medie de doar 7,5% la nivel national.

Intre orasele analizate, cel mai ridicat indice net de utilizare a locurilor de cazare in hoteluri s-a inregistrat anul trecut in Iasi – 45,6%, Bucuresti – 44,7% si Cluj-Napoca – 44,6%, iar cele mai mari cresteri ale numarului de sosiri in hoteluri au fost consemnate in Cluj-Napoca – 24,2%, Oradea – 19,8% si Brasov – 11,3%.

Cu o crestere de doar 3,5%, numarul de sosiri in hotelurile din Bucuresti a crescut sub media nationala, de 8%.

In ceea ce priveste sectorul de tranzactii, piata hoteliera locala a fost in 2017 a doua cea mai atractiva din regiune, dupa Polonia, fiind consemnate doua tranzactii majore cu o valoare cumulata de 183 mil. EUR, si anume vanzarea complexului Radisson Blu din Bucuresti si a Hotel Vienna House Easy Airport (fostul Angelo Otopeni).

Bucurestiul ramane in continuare o destinatie preponderent de business, iar durata medie de sedere in hotelurile din oraseste de doar 1,63 zile.

Piata hoteliera locala va continua sa se dezvolte in urmatorii ani, fiind sustinuta si de dinamica traficului aerian, care s-a dublat in ultimul deceniu, aeroporturile din Romania depasind in 2017 pragul de 20 de milioane de pasageri.

In urmatorii 3 ani, estimam o crestere de minimum 10% a capacitatii de cazare a hotelurilor din Bucuresti, tinand cont de proiectele planificate sau aflate deja in constructie, hoteluri noi urmand a fi dezvoltate si in majoritatea oraselor mari ale tarii. Hotelurile noi vizeaza fie mediul de afaceri, precum Courtyard by Marriott, dezvoltat pe bd. Dimitrie Pompeiu din Bucuresti, sau ISHO Radisson Blu din Timisoara, fie turismul de agrement, cum este cazul Hotelului Nymphaea Resort, aflat in vecinatatea parcului avcatic Nymphaea din Oradea, sau Mercure Hotel & Spa Brasov.

Source: Profit