Consiliul Mondial al Turismului si Calatoriilor a finalizat raportul de tara

Consiliul Mondial al Turismului si Calatoriilor, World Travel & Tourism Council, WTTC, a finalizat raportul de tara al Romaniei, previziunile pentru urmatorii zece ani fiind optimiste.

In prezent, Romania ocupa locul 162 din 174 de state din punct de vedere al ponderii turismului in PIB, 4,8%. In Croatia turismul contribuie cu 20% la PIB, in Bulgaria 16%, in Muntenegru 15%, in Polonia si Ungaria 9%.

In clasamentul ponderii investitiilor de capital in turism si calatorii, Romania ocupa locul 138, Bulgaria – 56, Muntenegru – 62, Grecia – 70, Polonia – 120.

In clasamentul privind ponderea cheltuielilor facute pentru turism Romania se situeaza pe locul 148, numai 3,9% din consumul personal total, comparativ cu Bosnia si Hertegovina care ocupa locul 146, Polonia care ocupa locul 91 cu 6,1%, Bulgaria care ocupa locul 74 cu 7,5% si Ungaria care ocupa locul 72 cu 7,7%.

Pentru 2006 se estimeaza ca in turism vor lucra 265.000 de persoane, potentialul de ocupare care ar putea fi atins fiind de aproape 485.000 de locuri de munca.

In 2004, Romania a incasat venituri din turism de 505 milioane EUR, reprezentand 23% din incasarile Bulgariei, aproximativ 12% din incasarile Ungariei si Cehiei si doar 7% din incasarile Croatiei.

WTTC estimeaza pentru acest an un total de investitii de 1,5 miliarde USD, tendinta fiind crescatoare si in urmatorii 10 ani. Din punctul de vedere al prognozei de crestere a investitiilor de capital in turism pe perioada 2007-2009, WTTC plaseaza Romania pe locul trei in regiune si locul 21 in lista globala. Conform estimarilor, anul acesta industria de turism si calatorii din Romania va produce in mod direct 1,8 miliarde USD si va genera cheltuieli de 7,1 miliarde USD.

Principalele recomandari ale specialistilor de la WTTC sunt: constientizarea necesitatii dezvoltarii turismului, implementarea unui sistem eficient de culegere a datelor statistice si de analiza a acestora astfel incat sa poata fi urmarite in timp efectele unor decizii politice sau de marketing, elaborarea unei strategii pe termen lung care sa fie urmata indiferent de schimbarile politice. Presedintele WTTC, Jean Claude Baumgarten, sustine necesitatea dezvoltarii infrastructurii, rutiere, aplicarea unei politici liberalizate in transportul aerian, dezvoltarea aeroporturilor regionale, infiintarea unui birou unic pentru investitorii in turism.
Source: Adevarul