Lovite de criza, companiile aeriene din intreaga lume apeleaza la cele mai inventive metode de a mai economisi, insa cei mai afectati de aceasta tactica sunt clientii.
Cateva exemple de modalitati de economisire: compania low-cost L’Avion s-a gandit sa alimenteze cu mai putina apa menajera toaletele din aeronave, obtinandu-se astfel o masa a incarcaturii cu 240 de tone mai mica pe an si economii atat la banii alocati pentru apa, cat si la carburant.
EasyJet a facut economie la calitatea hartiei igienice. Astfel, aparatul de zbor cantareste cu 7 kilograme mai putin si economiseste 60 de tone de kerosen pe an.
Lufthansa a redus costurile cu hartia de tiparit si cu kerosenul, intrucat a transferat toata documentatia pilotilor pe suport electronic. Documentatia poate cantari intre 20 si 40 kg. Altfel compania economiseste 4 milioane EUR.
easyJet a inlocuit carucioarele din metal pentru transportul de bauturi si alimente, cu cele din plastic. Astfel, avionul este cu 170 kg mai usor.
AirFrance a diminuat greutatea fiecarui obiect de mobila din bucataria avioanelor cu 900 de grame si a paharelor de bauturi cu 3,5 grame.
Multe companii aeriene de linie comanda alimentele de catering cu o saptamana inainte de efectuarea zborului, pentru numarul exact de pasageri confirmati in acel moment.
La unele companii low-cost, viteza medie de zbor a scazut de la 890 la 870 de kmh, iar aterizarile se fac rapid pentru a economisi timp si carburant. La sol pilotii ruleaza cu un singur motor in functiune.
Compania Air France percepe 50 EUR in plus pentru locurile din dreptul iesirilor de urgenta, deoarece confortul este sporit.
Compania Iberia vinde cu 5 EUR un sandwich pe zborurile europene, pentru cele in afara Europei sandwichul fiind gratuit.
Air India obliga stewardesele sa ramana la o greutate normala din motive de imagine, dar si din cauza greutatii incarcaturii.
Source: Capital