Ce se cumpara si se vinde in 2008?

Consultantii si proprietarii agentiilor de turism din Romania estimeaza ca piata turistica romaneasca nu va ramane mult timp impartita intre zeci de turoperatori si peste o mie de agentii medii si mici, locul acestora urmand a fi luat in cativa ani de turoperatori mari, cu retele proprii.

Sorin Ionescu, Managing Partner in cadrul firmei de consultanta Fivestar Hospitality, a declarat ca, deocamdata, nu se asteapta ca agentiile de turism romanesti sa fie vandute catre touroperatori straini care sa le schimbe brand-ul.

Reprezentantul Fivestar Hospitality a mai explicat ca proprietarii agentiilor de turism sunt, in general, reticenti in ceea ce priveste discutiile cu investitorii, deoarece se tem ca nu vor mai avea aceeasi pozitie la negocieri, ca nu vor mai intra in comisiile de conducere ale asociatiilor din domeniu sau ca pur si simplu ar putea fi marginalizati de noul proprietar.

Dar, Managing Partner-ul Fivestar Hospitality este optimist si declara ca, si in 2008, ar putea exista cateva tranzactii importante, precum cele de anul trecut, cand grupul spaniol GED a achizitionat pachetul majoritar al Happy Tour, iar fondul danez de investitii Weco Travel and Transport Central&Eastern European a achizitionat 25% din actiunile Alto Tours.

O agentie devine atractiva atunci cand dispune de: o cifra de afaceri mare, o retea extinsa de unitati aflate in locatii centrale, o echipa formata din profesionisti, si posibilitatea de a fi extinsa, declara reprezentantul Fivestar Hospitality.

Source: Business Magazin