Ce noutati aduc in oferta lor agentiile de turism

Agentiile de turism incearca timid sa intre pe noi piete, precum tarile africane, statele din fostul bloc sovietic sau Muntenegru, dar se bazeaza ca in fiecare din ultimii ani pe Grecia, Bulgaria si Turcia, care conduc in topul preferintelor turistilor romani.

Alin Burcea, proprietarul agentiei de turism Paralela 45, a declarat ca destinatiile in tari arabe precum Tunisia, Egipt sau Maroc sunt cazute inca, iar Austria, ca destinatie de schi, se vinde putin prin agentii, intrucat majoritatea romanilor isi fac rezervare pe internet.

Printre noile destinatii pe care le promoveaza agentia in acest an se numara SUA, pentru care agentia a pregatit un pachet de cinci programe – Coasta de Est, Coasta de Vest, Sudul American, SUA-Canada si Grand Tour si circuite in Africa neagra care, potrivit lui Burcea, nu au mai fost prezente pana acum pe piata.

Totodata, agentia intentioneaza sa revitalizeze destinatiile din fostul bloc sovietic, precum Armenia, Uzbekistan sau Mongolia. In general, fiecare destinatie noua va avea programate 2-3 grupuri.

Marius Berca, directorul de marketing al agentiei de turism Christian Tour, spune ca va continua sa promoveze in 2012 aceleasi oferte ca anul trecut, respectiv Grecia, Turcia, Bulgaria si Muntenegru, iar noutatea acestui an este Mallorca.

In 2010, circa 90.000 de turisti au mers in vacanta prin intermediul Christian Tour, iar in topul preferintelor au fost Grecia, Turcia si Bulgaria, urmate de circuite in Europa, pentru care cererea a fost cu 50% mai mare fata de 2010 si Muntenegru.

Marius Usturoiu, directorul general al agentiei de turism Mareea a declarat ca vanzarile agentiei au stagnat sau nu a fost spectaculoasa pentru destinatii precum Egipt, Cuba, Mexic, Republica Dominicana sau Maldive si estimeaza ca va creste semnificativ numarul de turisti pentru nordul Greciei, insulele Creta si Thassos, Bulgaria, Spania si Ungaria.

Dragos Anastasiu, proprietarul grupului Eurolines, a declarat ca destinatile externe principale cerute si oferite clientilor au fost anul trecut Turcia, Bulgaria, Grecia, Spania si Austria.

Anastasiu a precizat ca, datorita incidentelor aparute in 2011 pe piata in legatura cu incapacitatea de plata a unor turoperatori pe destinatia Turcia, s-a luat hotararea ca in acest an sa se opereze pe piata romaneasca primul charter marca TUI spre Turcia, cu plecare din Bucuresti.

Oferta agentiei de turism Perfect Tour s-a imbogatit in acest an cu cateva circuite noi, printre care Olimpiada de la Londra si Campionatul European de Fotbal din Ucraina si Polonia.

Sorin Vaduvoiu, directorul executiv al agentiei a declarat ca agentia va continua sa promoveze ofertele Disneyland Paris, Perfect Tour fiind singurul turoperator roman partener Disneyland Paris. In 2012, destinatiile exotice, croazierele si citybreak-urile in capitalele Europei vor fi capetele de afis, la care se adauga charterele din vara in destinatiile mediteraneene.

Marius Carlan, directorul agentiei Europa Travel, a declarat ca agentia promoveaza si oferte noi in acest an, din categoria low-budget, care continua sa fie cea mai cautata de catre turisti, respectiv Kefalonia si Skiathos din Grecia, dar si Muntenegru, cu statiunile Budva si Ulcinj.

Mircea Vladu, directorul general al agentiei Prestige Tours a declarat ca si in acest an va miza pe Turcia, Grecia, Spania si Dubai, pentru care charterele au fost pline in proportie de 70-80% sau chiar 100% anul trecut.

De asemenea, destinatia noua in acest an o reprezinta Almeria, cel mai estic oras din provincia spaniola Andaluzia, unde se estimeaza ca vor merge in acest an 2.000-3.000 de turisti.

Source: Curierul National