In ceea ce priveste impactul promovarii de catre straini a turismului romanesc in raport cu strategia autohtona, parerile specialistilor in domeniu sunt, insa, impartite.
Cristian Pandel, presedinte fondator al Christian Tour, a declarat ca cea mai buna promovare a Romaniei o fac strainii, intrucat ei stiu exact cum sa o promoveze prin prisma valorilor noastre, iar una din greselile pe care noi le facem este ca incercam sa concuram la capitolul infrastructura.
Corina Martin, presedinte al Federatiei Asociatiilor de Promovare Turistica din Romania, a declarat ca intotdeauna ce patrunde pe pietele externe, ca informatie pozitiva despre Romania, are un mare impact, pentru ca provine din surse credibile, iar brandul in sine face ca informatia sa aiba eficienta, sa fie bine preluata.
Spre exemplu, numele si notorietatea Printului Charles constituie un beneficiu de imagine pentru Romania, iar documentarul Wild Carpathia s-a facut in parteneriat cu ministerul de resort, folosindu-se bani europeni.
Fostul ministru al Turismului, Dan Matei Agathon, este de parere ca fiecare tara trebuie sa-si promoveze turismul prin intermediul ministrilor si autoritatilor de resort si nu prin intermediul strainilor. Acesta a precizat ca in acest an, Romania va cumpara 10 pagini in catalogul de promovare al TUI, cea mai mare companie de turism din lume, care detine peste 40.000 de birouri de turism in lume, 5 milioane de turisti alegandu-si anual destinatiile in functie de cele prevazute in cataloagele TUI.
In ceea ce priveste raspunsul la intrebarea daca Romania are nevoie de un nou brand turistic, specialistii in domeniu au declarat ca nu avem nevoie de un nou brand turistic, in conditiile in care cel prezent nu a fost promovat suficient.
Cristian Pandel a precizat ca orice brand trebuie sa aiba vechime pentru a fi apreciat la adevarata lui valoare, marketingul trebuie iarasi sa fie eficient si sa nu fie schimbat tot timpul.
Dan Matei Agathon, a declarat ca fiecare ramura a turismului ar trebui sa detina propriul brand.
Specialistii din domeniu au precizat ca reclamele de pe Eurosport, CNN si Euronews sunt eficiente in promovarea tarii noastre, insa au mai adus in discutie si info tripurile si relatia de colaborare care trebuie sa existe intre agentiile de turism interne si cele externe, in urma schimbului de experienta castigat prin astfel de evenimente.
Corina Martin a precizat ca aproba reclamele difuzate pe posturile internationale, insa ca de o importanta majora sunt info tripurile pe care asociatiile de turism le promoveaza.
Pe de alta parte, Dan Matei Agathon a subliniat cat de importanta este in prezent promovarea prin intermediul Internetului.
Source: Curierul National