Cat cheltuiesc microbistii in deplasarile din strainatate

Conform unui studiu efectuat de MasterCard si European Business School, microbistii cheltuiesc in medie 35 mld. EUR pe sezon cu deplasarile in alte orase decat cele de resedinta pentru a urmari meciurile echipei favorite.
Raportul studiului a fost lansat inainte de finala din acest an a UEFA Champions League, jucata intre FC Bayern Munchen si FC Chelsea, pe stadionul Fussball Arenas Munchen, pe data de 19 mai si a rezultat ca un sfert dintre iubitorii europeni impatimiti ai fotbalului, respectiv 41 de milioane, sunt suporteri fara frontiere.
Studiul analizeaza schimbarile in comportamentul suporterilor, dar si modul in care modificarea preferintelor acestora pentru o anumita echipa de fotbal are impact asupra cheltuielilor, a declarat Hany Fam, President Strategic Partnerships and Market Development, in cadrul MasterCard Europe.
20% din totalul chletuielilor reprezinta abonamentele TV premium, 13% reprezinta produsele cumparate cu insemnele echipei favorite, 10% din suma este alocata pentru participarea propriu-zisa la meci, 6% din suma este cheltuita in pub-urile si localurile care permit clientilor sa vada, iar 5% se indreapta catre canalul TV al unui club sportiv.
Unul din patru suporteri participa la meciurile echipelor straine, jucate pe teren propriu. Cazarea si transportul aferente participarii la meciuri sau vizita pe stadionul preferat costa 8,75 mld. EUR, in fiecare an, adica un sfert din totalul cheltuielilor.
Impactul meciurilor asupra turismului este unul pozitiv o treime dintre suporterii fara frontiere si-au rezervat o vacanta doar cu intentia de a vedea meciul sau de a vizita stadionul.
 O cincime dintre fani imbina utilul cu placutul – merg la meci si viziteaza si orasul sau integreaza meciul intr-o vacanta obisnuita. In total, orasele care gazduiesc suporterii fara frontiere la meciurile UEFA Champions League beneficiaza de aproximativ 4,5 mld. EUR pe sezon.

Source: Business24