Castelul Bran ar putea ajuta la crearea brand-ului de tara

Castelul Bran ar putea face parte din componenta turistica si culturala a brand-ului de tara al Romaniei, au declarat reprezentanti ai industriei turistice romanesti.

O data cu aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, turismul romanesc are o mare sansa de dezvoltare, datorita faptului ca, pe plan mondial, marii touroperatori se reorienteaza dinspre destinatii exotice si extrem de indepartate, cum ar fi Thailanda si insulele din Pacificul de Sud spre noi destinatii europene, ca Romania.

In luna decembrie anul trecut, a fost definitivat proiectul Agentiei pentru Strategii Guvernamentale, ASG, privind construirea brandului de tara urmand sa fie aprobat printr-o hotarare de Guvern, cel mai probabil in luna ianuarie, a declarat seful ASG, Alfred Bulai.

Potrivit proiectului de strategie postaderare al Guvernului, domeniile care avantajeaza Romania in competitia pe piata UE, pe baza carora va fi construit brand-ul de tara, sunt alimentele ecologice, industria IT, vinul, turismul, confectiile, mobila, produsele mestesugaresti si medicamentele naturiste.

Proiectul propune o actiune in trei etape pentru schimbarea perceptiei negative, care ar trebui sa fie inlocuita cu elemente pozitive, cum ar fi cultura romana, calitatea capitalului uman, sportul de performanta, contributia la securitatea regionala si identificarea Romaniei, la nivelul Uniunii Europene, cu teme mari de politica externa. Un alt atu este diversitatea biologica, Romania fiind singurul stat membru al UE cu cinci bioregiuni din cele 11 existente.
Source: Wall-Street