Camera de Comert si Industrie a Romaniei a gazduit Forumul „Turismul, sursa de dezvoltare si colaborare intre Romania si Italia�

Camera de Comert si Industrie a Romaniei, CCIR, a gazduit Forumul economic romano-italian cu tema „Turismul, sursa de dezvoltare si colaborare intre Romania si Italia”.

Evenimentul a fost organizat de Asociatia italiana Confesercenti in colaborare cu Unimpresa Romania.

Din evaluarea sectoriala a industriei de turism reiese ca principalele probleme constau in obstacolele intampinate de operatorii de turism, nemultumirea clientilor provocata de serviciile de proasta calitate la preturi mari si infrastructura deficitara, precum si slaba promovare a turismului romanesc in strainatate.

Turismul romanesc ar putea fi relansat in special prin intermediul fondurilor structurale europene, dispuse pe 3 directii promovare, dezvoltare turistica si dezvoltare rurala.

De asemenea, in cadrul intalnirii, Mircea Toader, director general in cadrul Ministerului pentru IMM, Comert, Turism si Profesii Liberale, a prezentat avantejele si oportunitatile pe care le prezinta Romania, ca membru cu drepturi depline in Uniunea Europeana.

Segmentul de promovare va beneficia de fonduri de 150 milioane EUR, pentru sectorul de dezvoltare turistica vor fi alocate 570 milioane EUR iar fondurile europene pentru dezvoltarea rurala vor cumula 2,2 miliarde EUR.

Romania dispune de o mare varietate de resurse naturale, care dau posibilitatea practicarii unei game diversificate de forme de turism. Oportunitatile oferite de Romania in dezvoltarea sectorului turistic sunt dintre cele mai diverse: statiunile turistice balneare, turismul de afaceri, congrese, simpozioane si expozitii, actiuni cu caracter diplomatic, deschiderea de afaceri cu firme multinationale.

In incheiere, domnul Marco Venturi, presedintele Confesercenti, a prezentat cateva proiecte si servicii pentru infiintarea de societati, asistenta pentru intreprinzatorii care doresc sa-si internationalizeze activitatea, consultanta si cautarea de parteneri pentru asocieri de tip joint-venture, cautarea de oportunitati de finantare, identificarea de zone geografice si medii favorabile unde se poate investi.

Source: comunicate de presa