CE se arata ingrijorata de efectele asupra concurentei in urma tranzactiei dintre Lufthansa si Air Berlin

Comisarul european pentru concurenta, Margrethe Vestager, si-a exprimat „temerile profunde privind concurenta” avand in vedere acordul prin care Lufthansa urmeaza sa preia cea mai mare parte a activelor Air Berlin, un alt indiciu ca operatorul aerian german ar putea fi nevoit sa ofere mai multe concesii in schimbul aprobarii tranzactiei.
Lufthansa si-a consolidat luna trecuta pozitia de lider pe piata aviatiei achizitionand parti importante din rivala Air Berlin, cu suma de 210 mil. EUR.
Lufthansa intentioneaza sa foloseasca activele Air Berlin pentru a-si extinde rapid subsidiara low-cost Eurowings. De asemenea, va prelua si divizia Niki apartinand Air Berlin si compania sa regionala LG Walter.
Lufthansa trebuie sa convinga autoritatile europene din domeniul concurentei ca nu va beneficia de o pozitie dominanta pe piata germana de transport aerian.
Comisia Europeana ar urma sa isi anunte in mod oficial decizia pana la data de 12 decembrie. Daca Lufthansa nu va reusi sa raspunda pana atunci temerilor privind concurenta, CE va deschide o investigatie amanuntita a tranzactiei.
Totodata, in 12 decembrie operatorul aerian low-cost easyJet ar urma sa obtina aprobarea Comisiei Europene pentru a prelua restul din activele Air Berlin.
EasyJet ar urma sa obtina o parte dintre operatiunile Air Berlin de pe aeroportul Tegel din Berlin, cu aproximativ 40 mil. EUR. In plus, easyJet va prelua si contractele de leasing pentru 25 de avioane A320, precum si aproximativ 1.000 dintre pilotii si membrii echipajelor Air Berlin.
Daca tranzactia dintre easyJet si Air Berlin va fi aprobata, easyJet va deveni cel mai mare transportator aerian cu baza la Berlin, cu o capacitate de 16 milioane de locuri, devansand grupul Lufthansa, care, dupa preluarea diviziilor Air Berlin, LGW si Niki, va avea o capacitate de 10,7 milioane locuri, iar pe locul al treilea va fi Ryanair, cu o capacitate de 5,9 milioane de locuri.

Source: Wall-Street