Bugetul pentru marketing si promovare al Ministerului Turismului creste cu peste 80% in 2018

Bugetul pentru marketing si promovare al Ministerului Turismului va avea un plus de 80,84% pe proiectul de buget din 2018, respectiv un plus cu 15,341 mil. RON, a declarat in comisiile reunite de specialitate din Parlament, Gheorghe-Bogdan Tomoiaga, secretar de stat in Ministerul Turismului.
 
Acesta a precizat ca ministerul are un buget de 63,4 mil. RON in 2018, in crestere cu 39,82% fata de executia prognozata pentru anul 2017, iar la capitolul promovare si marketing are un plus de 80,84%, respectiv cu 15,341 mil. RON.
Acesta a precizat ca bugetul pe 2018 prevede si acordarea voucherelor de vacanta pentru toti angajatii. 
In cadrul discutiilor din comisii au fost citite 6 amendamente care vizau alocarea unor fonduri pentru anumite investitii in statiunile balneoclimaterice Borsec, Moneasa, Baile Herculane sau Ocna Mures, precum partii de sanie, acqua parcuri sau recunoasterea ca statiune de interes public, dar si infiintarea de centre de informare turistica in comuna Mariselu din judetul Cluj. 
De asemenea, in comisii s-a cerut si alocarea unei sume de 1 mil. RON pentru plata despagubirilor beneficiarilor de servicii de la Omnia Turism. 
Toate amendamentele au fost respinse, in conditiile in care o parte din aceste investitii erau incluse in masterplanul in turism si unele sunt in curs de finantare, iar in ceea ce priveste despagubirile pentru turistii Omnia, oficialul MT a precizat ca legislatia privind garantarea pachetelor turistice este in curs de actualizare. 
Comisiile de specialitate reunite din Parlament au avizat marti bugetul Ministerului Turismului cu 28 de voturi pentru si 14 impotriva. 
Potrivit proiectului de buget pentru anul viitor, Ministerul Turismului are prevazute credite de angajament de 65,409 mil. RON, din care creditele bugetare reprezinta 63,409 mil. RON, ceea ce reprezinta o majorare de 39,8% fata de anul trecut. 

Source: Capital

EN RO