Brand-ul si sloganul concentreaza strategia de marketing a lanturilor hoteliere internationale de lux

Oaspetii hotelurilor de lux prezente pe piata romaneasca sunt, in proportie de 60% straini, atrasi de brand-urile lanturilor internationale la care hotelurile din Romania sunt afiliate, ceea ce justifica promovarea sloganurilor stabilite la nivel international, care le asigura o pozitionare diferita, Marriott ofera lux, Crowne Plaza promoveaza un mediu profesionist pentru intalniri, Intercontinental se axeaza pe un stil relaxat, in timp ce Hilton are la baza un stil clasic.

Marriott promite lux, care nu deranjeaza, nu este ostentativ, trebuie sa existe si sa ii multumeasca pe clientii obisnuiti cu o casa fumoasa, explica Dina Litzica, director de comunicare al hotelului JW Marriott din Bucuresti. Sloganul “Look no further� inseamna, pentru clientii obisnuiti ai Marriott, acelasi stil in toate hotelurile, pentru indeplinirea caruia au fost efectuate investitii de 190 milioane EUR in inlocuirea pernelor, saltelelor si asternuturilor din 31 de hoteluri din lantul Marriott.

Crowne Plaza pune accentul pe organizarea de conferinte si congrese, sectorul food & beverage atingand o cota de 40% din cifra de afaceri a hotelului. Hotelurile Crowne Plaza ofera o ambianta placuta oaspetilor, discretie si confort si, chiar daca unele sunt foarte elegante, in stil clasic sau modern, nu vand un concept de lux, precizeaza Mioara Gheorghe, director de marketing al hotelului. Sloganul “The place to meet� a inlocuit din 2004 vechiul slogan mai generalist, “We take care of every detail�.

Intercontinental a trecut in ultimii ani prin prima renovare capitala de la lansarea din 1971, in urma unei investitii de peste 5 milioane EUR, realizata etaj cu etaj, pentru ca hotelul bucurestean sa nu-si piarda valoarea de piata, cu scopul final de a corespunde noului slogan al lantului international, “Do you live an Intercontinental life?�, care inlocuieste incepand din acest an vechiul slogan, “We know what it takes�.

Hilton s-a reintors la sloganul clasic, atat ca stil cat si ca interpretare, “Take me to the Hilton�, dupa o perioada de testare, fara rezultate spectaculoase, a sloganului “It happens to the Hilton�. Sloganul oficial de la lansarea lantului Hilton a fost “Be my guest�, in baza caruia a fost efectuata o investitie de 500.000 USD in sectorul de executive, destinat sa creasca segmentul de clienti business, care sa aiba senzatia ca au aceleasi spatii de lucru si camere ca acasa.

Dintre lanturile hoteliere romanesti, care nu abordeaza deocamdata o strategie corporatista de consolidare a brand-urilor, se distinge Continental, format din 14 hoteluri, care si-a definit sloganul “Once Continental, Forever Continental�, in urma unui concurs la care au participat angajatii lantului.
Source: Business Magazin