Agentiile de turism sunt demotivate in promovarea pachetelor turistice interne

Pachetele turistice interne ar putea sa dispara din oferta agentiilor de turism, din cauza serviciilor slabe oferite turistilor si a unei promovari ineficiente a acestui sector. Reprezentantii patronatelor din domeniu au declarat ca in ultimul timp cererea romanilor pentru destinatiile externe a crescut iar agentiile au inregistrat vanzari de numai 20% la pachetele interne.

Tour-operatorii au declarat in cadrul “Forumului de bune practici in turism”, desfasurat pe 20 octombrie la Romexpo, ca problemele din turism ar putea fi rezolvate daca ar exista o strategie clara si un brand de tara, asa cum are orice stat cu potential turistic. In schimb, Autoritatea Nationala pentru Turism, ANT, promite ca in decembrie Romania va avea o strategie nationala in domeniu, care va fi evaluata de trei specialisti independenti.

In ultima perioada, turismul romanesc a primit tot mai multe reprosuri, din diverse parti pentru ca nu se ridica la standarde europene iar tarifele practicate nu justifica raportul calitate-pret. Reprezentantul Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism, ANAT, Incoming Romania, Dragos Anastasiu, a declarat ca principalele probleme din turism sunt lipsa de comunicare intre unitatile administrative si pregatirea profesionala, care lasa de dorit.

Reprezentantul Societatii de Promovare Economica a Germaniei in Romania, GTZ/IBD, Winfried Hildebrandt, a declarat ca infrastructura proasta, gunoaiele, serviciile slabe, plajele urate si lipsa hotelurilor de 3 si 4 stele in zonele rurale sunt doar cateva din nemultumirile tour-operatorilor germani, care au raspuns unui chestionar cu 28 de intrebari despre Romania. Potrivit studiului, sejururile in tara noastra sunt considerate monotone, din cauza ca lipsesc programele de divertisment. 51% din reprezentantii agentiilor de turism germane intentioneaza sa-si dezvolte oferta cu destinatia Romania si doar 10% au declarat ca vor scoate Romania din randul destinatiilor turistice vizate de ei, arata studiul. Printre destinatiile romanesti interesante pentru tour-operatorii germani, pe primul loc se afla zona Bucovinei fiind aleasa de 48% din operatori, urmata de Maramures – 17%, Transilvania si Banat – 11%, Bucuresti si alte zone – 7%.
Source: Gardianul