Afilierea la un lant international ofera notorietate hotelurilor din Romania

In urmatorii doi ani peste 20 de unitati locale de cazare vor fi afiliate la un lant international. In ultimul an, lanturile hoteliere internationale s-au dezvoltat puternic, numarul francizelor crescand de cel putin cinci ori fata de 2004. De la jumatatea anului 2005 si pana in prezent au fost inaugurate peste 10 unitati hoteliere sub numele unui lant international. In prezent, in Romania exista 26 de hoteluri afiliate la 14 lanturi internationale.

Notorietatea brand-ului si accesul la sistemul de rezervari al lantului international din care fac parte hotelurile afiliate genereaza cresteri semnificative.

Dupa un an de functionare sub brand-ul Ramada, hotelul Majestic din Bucuresti a inregistrat o crestere a gradului de ocupare cu peste 10%, pana la 75% iar incasarile au crescut cu peste 15%. In urmatorii ani sub brand-ul Ramada vor mai fi afiliate inca trei hoteluri in Romania, unul la Sibiu si doua in Bucuresti – fostul hotel Turist si un hotel greenfield, Ramada Encore, din cadrul proiectului rezidential Baneasa Investments.

Lantul Best Western, prezent de sapte ani pe piata hoteliera romaneasca, a afiliat sapte hoteluri la Balvanyos, Bucuresti, Mamaia, Arad, Gura-Humorului, Cluj-Napoca si Timisoara. Cele sapte unitati, clasificate la 3 si 4 stele, au inregistrat anul trecut in total o cifra de afaceri de aproximativ 12 milioane EUR. Pentru anul 2006 gradul de ocupare este estimat la 60%, a precizat Malin Malineanu, directorul companiei Concept Consult & Prospect, reprezentantul Best Western in Romania. La sfarsitul acestui an, Best Western va inaugura un hotel de 100 camere la Resita iar in maximum un an, va mai fi deschis un hotel in Bucuresti.

In urma cu un an Golden Tulip a deschis primul hotel la Bucuresti iar pana in prezent au mai fost inaugurate in Bucuresti alte trei proprietati, investitia totala ridicandu-se la 40 milioane EUR. Directorul Golden Tulip pentru Romania, Bulgaria si Republica Moldova, Paul Marasoiu, a declarat ca pana in primavara lui 2007 vor mai fi deschide inca sase hoteluri in sistem de franciza, cu preponderenta in Transilvania. Taxa de franciza initiala este de maximum 275 EUR/camera, taxa de utilizare a marcii nu depaseste 100 EUR/camera, la fel ca si taxa de marketing iar taxa de rezervare variaza intre 7 si 12% din tariful de cazare. Investitia totala este estimata la 76 milioane EUR.

Lantul Ibis, are deja trei hoteluri in Romania, doua in Bucuresti si unul la Constanta iar in urmatorii doi ani intentioneaza sa deschida inca doua hoteluri, in Timisoara, Cluj sau Brasov.

Compania Trend Hospitality, infiintata in 2005, a obtinut dreptul de a acorda franciza in Romania pentru brand-urile lantului Wyndham (fost Cendant) – Howard Johnson, Ramada, Days Inn, Wingate Inn, Trip Rewards, AmeriHost Inn, Knights Inn, Travel Lodge si Super 8 Motel. Directorul general al Trend Hospitality, Tinu Sebesanu, a precizat ca intentioneaza ca in urmatorii 10 ani sa afilieze 30 de unitati hoteliere din Romania la acest lant.

NH Hotels detine doua hoteluri, la Bucuresti si la Timisoara si evalueaza piata pentru a-si largi portofoliul.

Si Marriott urmareste sa isi dezvolte portofoliul iar Hilton analizeaza posibilitatea lansarii unor marci din clase inferioare de confort.

Lantul Radisson intentioneaza sa intre pe piata hoteliera a capitalei cu un hotel de 400 de camere.

In cadrul proiectului Dambovita Center, Hyatt intentioneaza sa opereze un hotel de 300 de camere.

Sheraton tatoneaza, de asemenea, piata locala.
Source: Capital