Pe data de 16 martie, Guvernul a adoptat un proiect de lege privind masuri de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul International Henri Coanda. Purtatorul de cuvant al Executivului, Oana Marinescu, a declarat ca lucrarile de dezvoltare a aeroportului ar putea fi declarate de utilitate publica, expropriator fiind statul roman prin CN Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti.
In 2005 aeroportul a inregistrat o crestere a numarului de calatori cu 15% fata de 2004, la 3 milioane de pasageri, fapt ce a dus la luarea deciziei de extindere a aeroportului. Pentru 2008 se estimeaza ca numarul pasagerilor va ajunge la 5 milioane. Pentru 2006 se estimeaza ca numarul de aeronave va ajunge la 61.500 iar pentru anul 2007, aproximativ 80.000 de aeronave.
Planul de dezvoltare al aeroportului include realizarea de noi terminale de pasageri, cai de rulare, parcari supraetajate si platforme pentru parcarea aeronavelor. Suprafetele de teren care ar urma sa fie expropriate sunt incluse in perimetrul de dezvoltare al aeroportului si fac parte din intravilanul orasului Otopeni si extravilanul comunei Tunari, aprobate prin Planurile Urbanistice Generale. Suma despagubirilor pentru imobilele expropriate nu poate fi mai mica decat cuantumul total al despagubirilor determinat de catre un evaluator autorizat si se vireaza la dispozitia expropriatorului in cel mult 30 de zile de la data intrarii in vigoare a hotararii de guvern.
In 30 de zile de la data intrarii in vigoare a legii, Ministerul Transporturilor va elabora normele metodologice de punere in aplicare a legii.
Source: Gandul