ANAT critica proiectul de act normativ care modifica si completeaza legislatia in vigoare din domeniul protectiei consumatorilor

Autoritatea Nationala a Agentiilor de Turism, ANAT avertizeaza ca efectele aplicarii unor sanctiuni reprezentand procentaje din cifra de afaceri a unei agentii de turism vor fi dezastruoase pentru industria de calatorii si mediul de afaceri din Romania, asta dupa ce Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, ANPC, a lansat in dezbatere publica proiectul de act normativ care modifica si completeaza legislatia in vigoare din domeniul protectiei consumatorilor.
Potrivit proiectului de OUG, inspectorii ANPC pot amenda cu 2-4% din cifra de afaceri a anului anterior acele societati comerciale vinovate de practici comerciale incorecte, inselatoare ori agresive la adresa consumatorilor.
Aceasta este a doua incercare a ANPC de a modifica nivelul amenzilor, dupa ce, in 2016, a trecut tacit de Camera Deputatilor un proiect similar, ce prevedea sanctiuni de pana la 10% din cifra de afaceri totala realizata in anul financiar anterior savarsirii faptei, cu intentie sau din neglijenta.
Proiectul, contestat si atunci de ANAT, fusese avizat negativ de Consiliul Economic si Social si de Comisia pentru Munca si Protectie Sociala a Camerei Deputatilor.
Agentiile de turism din Romania care vand pachete ale unor turoperatori straini sunt si mai vulnerabile. Potrivit OG 2/2018, care transpune Directiva 2302/2015 privind pachetele de servicii de calatorie si serviciile de calatorie asociate, acestea sunt responsabile pentru serviciile incluse in pachetele respective, desi nu au vreun control direct asupra prestarii acestor servicii.

Source: Wall-Street