2009: noi tendinte in turism

Expertii au identificat care sunt cele mai noi cerinte ale turistilor, venind astfel in ajutorul agentiilor de turism, al companiilor aeriene si al ofertantilor de servicii in domeniu, in general.

Country Brand Index 2008, sistemul de evaluare a brandului de tara, dezvoltat de FutureBrand, a identificat numeroase tendinte in turism.

Conform studiului, femeile calatoresc mai frecvent decat barbatii, iar excursiile si locurile destinate exclusiv femeilor devin din ce in ce mai populare. Aceasta categorie de turisti cuprinde mai mult de jumatate din calatorii dornici de aventura, pe plan global.

Pensionarii din America, Canada si Japonia calatoresc din ce in ce mai des, iar 50% dintre acestia calatoresc cu nepotii lor, acest lucru indicand un nou segment de turism multigenerational.

De asemenea, numarul turistilor care viziteaza locuri sau specii protejate prin lege sau in pericol de disparitie a crescut.

Stilul de viata stresant si evolutia turismului on-line au favorizat aparitia calatorilor care aleg excursii din ce in ce mai scurte in fiecare an, deseori rezervate in ultimul moment.

Totodata, calatoriile in scop religios se dezvolta tot mai mult in intreaga lume.

Potrivit site-ului travelandleisure.com, in acest an turistul se va orienta spre destinatiile clasice, cautand confort, relaxare si liniste. Printre acestea se numara Praga, Acapulco, Africa, New York, California, Miami, Germania, Beijing, Lisabona, Madrid, Shanghai.

Source: Bloom Biz