Turismul de business este blocat in Bucuresti, iar hotelierii vor sa faca din capitala o destinatie de vacanta atractiva

Imagine de Erich Westendarp de la Pixabay

Turismul de business a fost blocat odata cu inceputul pandemiei atat in privinta cazarilor, cat si a organizarii evenimentelor, iar pronosticurile nu sunt incurajatoare pentru anul acesta, ceea ce duce la solutia de a dezvolta capitala ca destinatie de vacanta, fiind insa nevoie de sprijin din partea autoritatilor si de timp pentru a atrage turisti, a declarat Andreea Gheorghiu, Manager General al Novotel si Mercure Bucharest.

In domeniul nostru, pe langa partea de cazare, ne dorim sa construim, impreuna cu Federatia Industriei Hoteliere, un management al destinatiei.

Daca in 2021 suntem putin mai optimisti in cresterea gradului de ocupare pentru partea de evenimente, totusi pronosticurile nu sunt foarte incurajatoare. Evenimente mari nu se vor mai organiza si va interveni un nou gen de evenimente, cele hibrid, cu o parte prezenta in salile de conferinta si o parte online, apreciaza Gheorghiu.

Turismul de business se afla intr-o situatie delicata deoarece desfasurarea activitatilor de acasa a redus calatoriile persoanelor, iar rolul profesionistilor din domeniul hotelier, conform sursei citate, este sa creasca increderea catre potentialii clienti, sa-i incurajeze sa inteleaga ca adopta toate masurile de siguranta si sa le ofere acelasi nivel de calitate cu care erau obisnuiti.

Daca segmentul de turism scade, ne asteptam cumva sa crestem Bucurestiul ca destinatie de vacanta. In Romania s-a vazut o crestere foarte mare a gradului de ocupare in provincie si industria hoteliera vrea sa cresca si Bucurestiul. Va fi nevoie de timp pentru a atrage si piata locala, si piata internationala atunci cand va fi cazul.

Andreea Gheorghiu a precizat ca incertitudinea continua si in acest an, iar primele patru luni vor fi similare cu sfarsitul anului trecut, urmand ca din a doua jumatate a anului lucrurile sa se imbunatateasca odata cu vaccinarea oamenilor, care vor avea incredere si curaj sa calatoreasca.

Revenirea la normal este vazuta peste 2-3 ani, conform pronosticurilor.

In ceea ce priveste dezvoltarea capitalei ca destinatie de vacanta, ceasta explica faptul ca are nevoie de o identitate si o strategie stabilite in aceasta directie si un efort comun, asa cum se intampla si in alte tari.

In prezent, Bucurestiul are nevoie de o organizatie care sa se ocupe de managementul destinatiei. In general, aceste organizatii se fac in parteneriat public-privat. Exista discutii de a demara aceasta asociatie.

Federatia Industriei Hoteliere se lupta pentru a avea o destinatie de management al Bucurestiului, asociatie care sa se ocupe de acest lucru cat mai curand incepand de anul acesta. Se vor vedea rezultatele in cativa ani. Bucurestiul are foarte multe de oferit, dar nu exista un plan de marketing, o strategie consistenta care sa fie sustinuta de hotelieri.