Studiu Accor: turistii intentioneaza sa cheltuiasca in acest an cu 39% mai mult pe vacante decat in 2019

Imagine de Rudy and Peter Skitterians de la Pixabay

Un nou studiu realizat de Accor releva optimismul cu privire la revenirea calatoriilor in 2022, calatorii intentionand sa cheltuiasca in medie cu 39% mai mult pe calatorii in 2022 decat in 2019 si sa faca in medie patru calatorii in acest an.

La studiu au participat 6.000 de persoane din 5 tari, respectiv Marea Britanie, Olanda, Germania, Polonia si Rusia. Persoanele participante la studiu au raspuns la intrebari despre preferintele si dorintele lor in materie de calatorii.

Peste 80% dintre respondenti intentioneaza sa calatoreasca in 2022.

Studiul face parte dintr-un raport aprofundat privind tendintele de calatorie in Europa de Nord, publicat de Accor, care examineaza modul in care schimbarile de comportament post-Covid vor influenta modul in care calatorim, traim, lucram si ne petrecem timpul liber in 2022 si in viitor.

In topul listei de dorinte pentru calatorii in 2022, sunt indreptate care destinatiile de litoral, 33% dintre respondenti planificand o astfel de vacanta.

La sfarsitul anului 2021, doar 14% dintre calatori planuiau vacante prelungite, iar la inceputul anului 2022, acest numar s-a dublat la 28%.

Italia a fost identificata ca fiind destinatia numarul unu pentru calatorii din Europa. In plus, 55% dintre cei intervievati intentioneaza sa isi mentina calatoriile in Europa, iar dintre cei care doresc sa exploreze dincolo de granitele continentului, 13% planuiesc calatorii in America de Nord si 11% in Asia de Sud-Est.

30% dintre persoane planifica si rezerva in mod activ calatorii pentru prima jumatate a anului, 50% pentru a doua jumatate a anului si aproape unul din cinci (17%) rezerva deja calatorii pentru 2023.

Studiul evidentiaza un apetit pronuntat pentru calatorii, insa prezinta, totodata, si schimbarile anticipate. 1 din 5 respondenti (22%) spune ca prioritatile de calatorie vor fi diferite dupa pandemie. Flexibilitatea rezervarilor si standardele sanitare ridicate se afla in fruntea listei de lucruri pe care europenii le asteapta ca fiind “must have” in 2022 si dupa aceasta data. 31% doresc standarde de sanatate si siguranta mai clare, iar 1 din 5 (19%) ar fi dispus sa plateasca mai mult pentru o camera de hotel daca aceasta ar detine un premiu recunoscut pentru curatenie,

30% doresc mai multa flexibilitate in ceea ce priveste modificarea rezervarilor. Tehnologia va juca, de asemenea, un rol semnificativ in oferirea unei experiente de calatorie mai usoare din punct de vedere al contactului, 23% dintre calatorii europeni asteapta mai multe optiuni de plata fara contact si 17% doresc o crestere a tehnologiei hoteliere, de la servicii pentru clienti prin WhatsApp pana la imbunatatiri in calitatea si functionalitatea televizoarelor din camerele de hotel.