Tendinte in statisticile legate de zborurile intarziate si anulate

Imagine de Jan Vašek de la Pixabay

Un numar foarte mare de zboruri continua sa fie anulate sau sa aiba mari intarzieri in aeroporturi in intreaga lume.

In plin sezon estival motivele acestor situatii sunt legate de lipsa de personal, de overbooking, de probleme tehnice.

Pasagerii care au rezervate zboruri cu companiile aeriene, low-cost sau de linie au nevoie sa gaseasca alte variante pentru concediu.

Pasagerii romani rezerva biletele de avion in proportie de 47.5% cu 2 saptamani pana la 2 luni inainte, 37.5% dintre bilete sunt achizitionate cu mai mult de 2 luni inainte , iar 15% sunt cumparate cu 2 saptamani inainte.

In cele mai multe cazuri 61.5% dintre pasageri iau biletul de avion si cazarea impreuna.

Cazarea este rezervata cat mai aproape de data plecarii de catre 28.2% dintre turisti, pentru a vedea daca zborurile se vor modifica.Cazarea este rezervata inainte d a cumpara biletul de avion de catre  10.3% dintre pasageri.

Intr-un an in care turistii aleg sa calatoreasca foarte mult, 65% dintre turisti au avut cel putin o intarziere sau o anulare de zbor, iar 55% dintre cei care au zboruri vara aceasta se asteapta la o anulare sau o modificare de zbor.

Pentru calatorii care au avut deja zboruri anulate, 67.8% dintre acestia au ales returul banilor in cont, rerutarea zborului sau acceptarea noului program propus.

Exista si optiunea in care turistii recurg la companii care pot ii asista pentru a obtine despagubiri, procentul fiind de aproximativ 21.4% care aleg varianta aceasta, iar  3.6% au depus reclamatii la ANPC.

Pasageri in proportie de 73.7% prefera sa aleaga companii aeriene low-cost, cu preturi accesibile si destinatii in tari din intreaga lume.fata de cei care aleg companiile de linie.

Anularile zborurilor sau intarzierile repetate  sunt printre motivele care determina alegerea companiilor aeriene.

In conteztul actual este important ca pasagerii sa isi cunoasca drepturile si compensatiile de care pot beneficia din partea liniilor aeriene atunci cand zboruri sunt anulate sau intarziate, precum si in cazul pierderii bagajelor.