Standardul ISO antiCovid pentru turism a fost finalizat

Imagine de ming dai de la Pixabay

Organizatia Internationala pentru Standardizare, ISO, a publicat „Specificatia ISO/PAS 5643 Cerinte si recomandari pentru reducerea raspandirii Covid-19 in industria turismului”. Este vorba de un standard care va deveni o referinta mondiala cu cele mai bune practici pentru a reduce riscurile coronavirusului in sectorul turismului.

Elaborarea acestor cerinte si recomandari a fost condusa de Spania, prin Asociatia Spaniola pentru Standardizare (UNE), membru spaniol al ISO si Institutul pentru Calitatea Turismului Spaniol (ICTE), cu sprijinul Secretariei de Stat a Turismului al Ministerului Industriei, Comertului si Turismului.

Specificatia ISO/PAS 5643 stabileste cerinte si recomandari pentru a preveni raspandirea SARS-CoV-2 in organizatiile turistice pentru a proteja atat angajatii, cat si turistii si rezidentii si pentru a oferi servicii turistice mai sigure pentru toti, generand incredere. Acopera practic toate subsectoarele turismului.

In iulie 2020, Spania, sub conducerea ICTE, a prezentat proiectul sau ISO/TC 228 Turism si servicii conexe. Dupa aprobare, la sfarsitul lunii septembrie 2020, un grup format din experti din peste 20 de tari si organizatii internationale de prestigiu, precum Organizatia Internationala a Turismului (OMT), patronatul hotelier european (HOTREC) sau consumatorii europeni (ANEC) au inceput lucrarile. Multi experti s-au alaturat de atunci si, dupa mai multe dezbateri intense, noul standard a fost publicat in cele din urma.

Specificatia ISO/PAS 5643 este impartita in trei capitole mari:

  1. Primul capitol de concentreaza pe cerintele comune pe care trebuie sa le indeplineasca toate organizatiile (masuri generale, plan de urgenta, cerinte de informatii, personal, curatenie si dezinfectare si masuri cu privire la ventilatie, etc.).
  2. Al doilea capitol include orientari specifice pentru fiecare dintre subsectoare (de la plaje la restaurante, la viata de noapte, cazare sau vizite turistice).
  3. Al treilea capitol este alcatuit din servicii auxiliare sau complementare, ale caror cerinte trebuie sa fie indeplinite numai de acele organizatii turistice care au aceste echipamente sau servicii (bai publice, lifturi, piscine, zone pentru copii, magazine, etc.

Documentul este completat cu o anexa informativa privind mastile (tipuri, instructiuni de folosire, etc.) si o a doua anexa cu considerente de accesibilitate de luat in considerare la proiectarea planului de urgenta.