Stadiul construirii brandului de turism al Romaniei

Consiliul pentru coordonarea proiectului privind Brandul de Turism al Romaniei s-a reunit astazi, la sediul MDRT, pentru cea de-a doua intalnire de lucru cu reprezentantii asocierii THR-TNS si cu responsabilii de proiect din cadrul ministerului.

Echipa de proiect, reprezentata la aceasta intalnire de Eulogio Bordas, liderul asocierii THR-TNS, a finalizat una dintre cele mai importante etape ale proiectului, si anume aceea de realizare a tuturor studiilor necesare pentru stabilirea imaginii curente a tarii noastre ca destinatie turistica.

Cercetarea a avut doua componente – una calitativa si una cantitativa – si s-a desfasurat in Romania si in cele opt tari stabilite ca piete principale prin Masterplanul pentru dezvoltarea turismului national (Austria, Italia, Franta, Germania, Marea Britanie/Irlanda, Rusia, Ungaria si SUA). Cele opt piete studiate reprezinta aproape 40% din valoarea pietei mondiale de turism extern, adica un volum de 240 de miliarde de euro (la nivelul anului 2008), care corespunde unui numar de 249 milioane calatorii externe.

In acest context, Eulogio Bordas a explicat ca Romania, spre deosebire de multe alte tari, poate sa dezvolte un brand turistic puternic, insa pentru aceasta este nevoie de o comunicare constanta, pe o perioada de minimum 5 ani, cu publicuri tinta bine definite spre care se vor concentra eforturile de promovare. In opinia consultantului spaniol, consumatorii trebuie sa asimileze un nou set de imagini si perceptii despre Romania, lucru care nu este posibil pe termen scurt.

O alta concluzie a cercetarilor se refera la faptul ca, dupa ce viziteaza Romania, turistii straini isi imbunatatesc parerea despre tara noastra. Acest lucru inseamna ca realitatea este mai buna decat perceptia si, deci, ca Romania trebuie sa desfasoare campanii de comunicare pe plan extern pentru a imbunatati perceptiile potentialilor turisti despre tara noastra. Liderul asocierii THR-TNS a vorbit chiar despre o lipsa de informare a pietelor externe cu privire la produsul turistic "Romania”.

De asemenea, in urma analizei comune in cadrul Consiliului de brand, au fost selectate cele mai competitive 6 produse turistice ale Romaniei: circuite culturale, turism in natura, turism rural, city breaks, turism activ si de aventura, turism balnear si de intretinere.

Produsele amintite vor sta, in diferite proportii, la baza construirii brandului si ar putea fi vectori de comunicare pentru pozitionarea Romaniei pe piata turistica internationala.

Pe baza rezultatelor obtinute pana in prezent, asocierea THR-TNS va parcurge, in urmatoarele doua luni, etapele privind pozitionarea strategica a brandului: conceptualizarea, crearea si proiectarea identitatii vizuale; realizarea manualului de brand si stabilirea liniilor directoare pentru strategia de comunicare.

Source: Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului

EnglishRomanian