Siguranta in zonele BoH (Back of the House)

Dragi cititori,
V-am obişnuit să vă trimitem în acest newsletter informaţii revelante din industria ospitalităţii din România. Începând de astăzi veţi primi regulat o serie de articole pe un subiect care face carieră si deliciul povestirilor între hotelieri. Vă recomand cu caldură un specialist care vine din patria masinilor si a siguranţei să ne împartăsească din experienţa sa. Subiectele sale mi se par esenţiale pentru orice persoană de decizie din industria noastra. Cunoaste România, si va lucra cu placere orice proiect pe care i-l propuneţi.
poza_mea_noua_pt_newsletter
 
 
Dragi cititori,
mneifer
In aceasta editie ma voi dedica unei teme, care, cel putin in ochii mei, ridica probleme uriase in aproape toate hotelurile pe care le cunosc.
Posibilitatea, de a patrunde neautorizat in magaziile departamentelor housekeeping si tehnic!
Multi bagatelizeaza si se intreaba, si ce e rau in asta? Nu poate nimeni sa faca ceva rau acolo, sau…? Sau isi spun: la noi nu se poate, avem procedura, sa inchidem toate aceste spatii! Scopul meu: sa provoc pagube!
 
Impreuna cu echipa mea in ultimii 2 ani am testat peste 200 de hoteluri, national si international cu privire la vulnerabilitatea la sabotaj. Cu rezultate catastrofale.
In peste 60% din hotelurile testate ne-a fost posibil fara sa fim detectati ca teoretic sa:

  • intrerupem activitatile de refrigerare (pentru ca am patruns noapte in bucatarie si depozite);
  • manipulam alimentele (pentru ca depozitele refrigerate si echipamentele specifice nu sunt incuiate);
  • dam foc, (pentru ca substante inflamabile cum sunt concentratele pentru curatenie, diluantii etc. erau accesibile in spatiile de depozitare ale celor de la housekeeping si tehnic si inca in cantitati mari);
  • neutralizam lifturile (centralele lifturilor sunt adesea accesibile);
  • manipulam retele IT si electrice (camera serverului si dulapurile cu echipamenteerau accesibile si in multe cazuri chiar deschise);
  • manipulam echipamentele de climatizare (si aici exista multiple moduri de acces de cele mai multe ori, si chiar am gasit la indemana instructiuni de realizare a setarilor, pe care le-am fi putut interpreta gresit evident).
Mai sunt si multe alte exemple, pe care nu ma mai apuc sa le descriu acum si aici….
Ceea ce imi doresc, este ca orice director de Hotel sa isi puna problema serios, sa recunoasca problema cu ochii mei si sa desfiinteze situatiile pe care le-a tolerat pana acum.
Pentru protectia si siguranta tuturor.

De aici si sfatul meu: Aruncati prin hotel o privire cu ochii mei. Incercati sa patrundeti in zone in care probabil nu ati mai intrat de foarte multa vreme. Nu trimtiteti pe manager-ul de serviciu, faceti-o personal, noaptea si in weekend, sau chemati-ne pe noi sa o facem pentru Dvs.
Veti fi surprins, ce gasiti sau ce vom gasi…

 
 articol_neifer_3_512
Pe data viitoare    …                  
 
Michael N……dnl)group
www.dnl-group.de
dnl-bonn@t-online.de
Mobil: +49 160 7177610                     

Source: Fivestar Hospitality

EnglishRomanian