Manufaktura The Coffee Shop se va extinde cu încă cel puțin trei unități noi în 2025

Lanțul de cafenele Manufaktura The Coffee Shop Restaurant, care propune o combinație între coffee shop, bistro și restaurant, fondat de omul de afaceri Octavian Muntean, se va extinde cu încă cel puțin trei unități noi în 2025, atât în București, cât și în alte orașe din țară.

Manufaktura a făcut primul pas în afara Bucureștiului în 2018, în Timișoara, însă a închis cele două cafenele de acolo ca rezultat al efectului pandemiei asupra afacerii. Acum, compania reia extinderea în afara Bucureștiului, fiind vizat într-o primă fază Iașiul.

În prezent, Manufaktura are 8 locații în București, sub două formate – Manufaktura The Coffee Shop și Manufaktura The Coffe Shop Restaurant – dar și un pop-up store, integrat în Casual Bistro-ul din concept store Mega Image Băneasa.

„Pentru anul viitor avem planificate trei deschideri confirmate cu Prime Kapital și mai avem și alte negocieri cu alți mari dezvoltatori. O deschidere este în Iași Mall Moldova și două în București, în DN1 Value Center și Militari Shopping Center. Focusul este însă pe București, dar avem discuții și pentru extinderi în alte orașe. Ne propunem să lansăm și proiectul de franciză în 2025. Noi, în principiu, nu ne grăbim. Strategia noastră este mai degrabă o strategie a pașilor mărunți, creștem organic și nu ne vom arunca într-o expansiune rapidă și fără a avea un plan bine definit. Bineînțeles că vizăm orașele mari în primul rând, pentru că poziționarea noastră este în segmentul de cafenele și locații premium, dar noi nu suntem doar o cafenea. Încercăm să acoperim toate cele trei momente principale de consum ale zilei, adică micul dejun, prânzul și cina și firul roșu este, bineînțeles, cafeaua, care trece prin toate aceste trei momente de consum”, spune, pentru Profit.ro, Octavian Muntean, fondatorul Manufaktura, adăugând că următoarele trei unități vor fi deschise sub formatul The CoffeeShop.

Bugetul de investiții pentru anul 2025 este estimat la circa 2 mil. EUR, bani care vor merge atât în deschiderea de noi unități, cât și în renovarea celor actuale.

Pentru 2024, Octavian Muntean estimează o cifră de afaceri de circa 4,6 mil. EUR, în creștere față de 2023, când compania a înregistrat un rulaj de aproape 3,8 mil. EUR, iar pentru 2025 preconizează o creștere a vânzărilor cu 20-25% fără deschiderile noi, iar cu noile deschideri creșterea poate fi chiar și de 50%, în funcție de când se vor deschide noile cafenele. Profitabilitatea în 2024 se va situa la circa 3%.

Chiriile reprezintă între 15 și 25% din cifra de afaceri, iar ideal ar fi ca acestea să reprezinte între 10 și 15%, mai adaugă el. Circa 60% din cifra de afaceri a businessului e reprezentată de vânzarea de cafea.

Abonare la newsletter / Subscribe to our newsletter

Alege lista de distribuție / Chose your list

Lists