Industria turistică lansează “Apelul de la Covasna”

Alianţa pentru Turism (APT), organizaţie naţională de turism care reuneşte 24 de organizaţii de profil, la Adunarea Generală, de la hotelul Căprioara din Covasna, reprezentanţii Alianţei pentru Turism (APT) au lansat “Apelul de la Covasna”, care se referă la o implicare susţinută atât a reprezentanţilor industriei, cât şi a ministerului de resort si a autorităţilor conexe. APT are ca scop principal adoptarea şi implementarea legii Organizaţiei de Management al Destinaţiei (OMD), un model de organizaţie care a fost implementat cu succes pentru multe destinaţii turistice de top din lume, subliniază sursa citată.

Reprezentanţii APT consideră că adoptarea voucherelor de vacanţă pentru mediul privat şi definitivarea pachetului de reglementări ce vizează stimularea incoming-ului ar constitui următoarele două priorităţi şi ar putea veni ca noi măsuri compensatorii alternative la măsurile deja ratate, precum despăgubirile neacordate pentru restricţionarea activităţii în 2021 şi parţial în 2022.

Industria turismului ar putea atinge pragul de 10% din Produsul Intern Brut (PIB), în funcţie de ritmul în care se adoptă măsurile sau strategiile guvernamentale. România ar putea primi şi 10 milioane de turişti străini anual. Însă pentru această ţintă este nevoie de înfiinţarea unei Organizaţii de Management al Destinaţiei (OMD) la nivel naţional precum şi de un buget de promovare şi dezvoltare turistică de 20 de mil. EUR pe an.