HNA Group vinde lantul hotelier Radisson unui consortiu international condus de grupul Jin Jiang International Holdings

Conglomeratul chinez HNA Group a ajuns la un acord privind vanzarea lantului hotelier Radisson unui consortiu international condus de grupul Jin Jiang International Holdings, din Shanghai.
Acordul prevede vanzarea unei participatii initiale de 51,15% detinute de HNA Group la compania Radisson Hospitality AB, parte a Radisson Hotel Group, pentru aproximativ 290 mil. EUR. Pretul agreat, de 35 coroane suedeze (3,357 EUR) pe actiune, este cu 5% sub cotatia actiunilor de la inchiderea din 9 august 2018.
Consortiul condus de Jin Jiang International va cumpara ulterior inca 18,50% din actiunile Radisson Hospitality detinute indirect de HNA Group, precum si intreaga participatie a grupului la Radisson Holdings, in schimbul unei sume nespecificate.
Jin Jian International, care opereaza, printre altele, hotelurile Jinjiang si Park din Shanghai, este cel mai mare lant hotelier din China, cu o retea de peste 380 de hoteluri afiliate si venituri de circa 8,8 mld. USD in 2017.
Achizitia Radisson, care are in portofoliu peste 1.400 de hoteluri sub marci precum Radisson Blu, Park Plaza si Country Inn and Suites, va propulsa Jin Jiang pe locul sapte in topul celor mai mari operatori hotelieri mondiali.
HNA Group a cumparat lantul hotelier Radisson in 2016, pe cand se numea Carlson Hotels.
Conglomeratul chinez, cu afaceri si in transportul aerian, logistica si imobiliare, este insa puternic indatorat, in conditiile in care s-a extins puternic in ultimii ani. Pentru a-si reduce datoriile, care la finele anului trecut insumau peste 81 mld. EUR, HNA a fost nevoit sa isi vanda mai multe participatii importante, printre care si detinerea de 25% la Hilton Worldwide, evaluata la 6,5 mld. USD.
In total, HNA a renuntat la active de circa 17 mld. USD in ultimul an.

Source: Profit

EN RO