FPTR si OPMCTA au depus o plangere penala impotriva ministrului Claudiu Nasui si a altor functionari din Ministerul Economiei

Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc, FPTR, si Organizatia Patronala Mamaia Constanta, OPMCTA, au depus la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie o plangere penala impotriva ministrului Economiei, Antreprenoriatului si Turismului, Claudiu Nasui, si a altor functionari din minister, pe care ii considera vinovati de infractiuni de abuz in serviciu.

Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR) si Organizatia Patronala Mamaia Constanta (OPMCTA) au depus la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie o plangere penala impotriva ministrului Claudiu Nasui si a altor functionari din Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului (MEAT).

In plangerea penala, reprezentantii FPTR si OPMCTA mentioneaza ca ministrul Claudiu Nasui si functionarii din minister sunt vinovati de infractiuni de abuz in serviciu, in calitate de initiatori ai Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.65/2021, transmite FPTR.

Proiectul de Ordonanta de urgenta a Guvernului privind modificarea Ordonantei Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea si desfasurarea activitatii de turism in Romania si a altor acte normative a fost trecut pe ordinea de zi si aprobat in sedinta Guvernului Romaniei din 29 iunie, fara a fi respectat termenul de 10 zile afisat pe site, fara avizul Comisiei de Dialog Social din minister fara a fi discutata in C.E.S si fara a comunica un raspuns la solicitarea FPTR din 27 iunie.

Documentul respectiv desfiinteaza atasatii de turism, iar organizatiile acuza ca, prin desfiintarea atasatilor, se urmareste contractarea serviciilor de promovare a turismului de catre firme private, “de casa”.

Potrivit art.175 alin(1) lit.b) din Codul penal, persoanele impotriva carora s-a formulat aceasta plangere au calitatea de functionari publici intrucat exercita o functie de demnitate publica, iar adoptarea dar si sustinerea unui act normativ cu incalcarea prevederilor Legii nr. 52/2003 privind transparenta decizionala reprezinta o indeplinire defectuoasa a atributiilor de serviciu.