Dacia Romanian Dining, restaurant cu specific românesc reinterpretat fondat în Buzău de antreprenoarea Ana Maria Mircea, a încheiat anul 2024 cu o cifră de afaceri de 800 mii EUR și vizează pentru 2025 o creștere de 20% a veniturilor atât din zona de evenimente și întâlniri formale, cât și pe segmentul de consumatori locali.
Deschis în 2020, în urma unei investiții de 400 mii EUR, restaurantul a crescut organic în fiecare an, construindu-și notorietatea printr-o viziune ce are la bază reinterpretarea gastronomiei tradiționale, cu respect pentru origini și ingrediente locale curate.
Restaurantul este construit pe un model de integrare locală: carne provenită din carmangeria familiei, ingrediente de la producători din proximitate, meniuri inspirate de patrimoniul cultural și natural al regiunii – de la geoparcul Ținutul Buzăului la tezaurul de la Pietroasa. Printre preparatele reprezentative se numără tăițeii cu babic și brânză de Horezu, reinterpretarea locală a pastelor Carbonara, sau orezul cu cârnați de Pleșcoi și petale de roșii uscate, omologul românesc al risotto-ului clasic. Meniul este completat de deserturi cu poveste – cum este Inima Reginei Maria –, dar și de selecții sezoniere create în jurul unor teme culturale sau spirituale. De asemenea, restaurantul propune o selecție de meniuri mănăstirești, inspirate din rețetele de post de altădată, care includ preparate precum Secretele Mănăstirii Sinaia (supă cremă de usturoi), Saramura de crap a lui Ferdinand, Cârnații de pe Valea Putnei cu mămăligă și Plăcinta ruptă din Rai, cu mere, scorțișoară și fructe de pădure. Pentru anul acesta, restaurantul și-a propus să atragă mai mulți români în propriul spațiu gastronomic.
Planurile pentru viitorul apropiat vizează inclusiv fracizarea conceptului într-un model de business scalabil și internațional.