Cei mai importanti operatori aerieni low-cost din Romania au transportat 4,5 milioane de pasageri, in S1

Cele mai importante companii aeriene low-cost prezente pe piata romaneasca din punctul de vedere al cotei de piata, respectiv Wizz Air, Ryanair si Blue Air, au transportat peste 4,5 milioane de pasageri in primul semestru al acestui an, reprezentand 63% din totalul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile din Romania.
Cele trei companii au inregistrat in primele sase luni ale acestui an o crestere a numarului de pasageri de 37,2% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand au transportat 3,28 milioane de pasageri.
In primele sase luni ale acestui an, operatorul aerian Wizz Air a transportat 2,422 milioane de pasageri, in crestere cu peste 10% fata de aceeasi perioada din 2015, si a ramas liderul pietei din Romania.
In perioada analizata, Wizz Air a deschis sase rute noi din Romania, dintre care doua spre Germania si doua catre Marea Britanie.
Compania aeriana low-cost Blue Air a transportat, in primele sase luni ale acestui an, 1,42 de milioane de pasageri, cu 82% mai multi comparativ cu aceeasi perioada din 2015, pe fondul introducerii a 25 de noi rute in acest an si extinderii flotei.
In prezent, Ryanair ocupa locul al treilea pe piata transportului aerian low-cost din Romania si a inregistrat, in primul semestru, cea mai mare crestere a numarului de pasageri, de 127% pana la 680.000, de la circa 300.000 de pasageri in perioada similara a anului trecut.
In a doua jumatate a acestui an, cresterea companiilor low-cost ar putea accelera, in conditiile in care toate cele trei companii importante au intrat pe piata zborurilor interne din Romania, dominata pana in acest an de catre Tarom.
Un studiu publicat de compania online germana de calatorii GoEuro arata ca Romania are cele mai ieftine curse aeriene interne din Europa dupa intrarea pe acest segment a operatorului low cost Blue Air, pretul mediu la 100 km fiind de 7,12 EUR.

Source: Wall-Street

EN RO