Booking.com a fost amendata cu circa 7 mil. EUR in Ungaria pentru reclame inselatoare si presiune psihologica

Platforma de calatorii Booking.com a fost amendata in Ungaria, de catre Autoritatea pentru Concurenta, cu echivalentul a aproape 7 mil. EUR pentru practici comerciale apreciate ca neloiale, incluzand reclame inselatoare si presiune psihologica exercitata asupra consumatorilor, fiindu-i solicitat sa inceteze astfel de practici.
Cuantumul amenzii a fost calculat luand in considerare veniturile companiei obtinute pe piata ungara in 2018, conform ultimelor date raportate.
Potrivit Autoritatii de concurenta, procedura de rezervare a unui hotel este incorecta pentru clienti, promovand eronat facilitatea de anulare gratuita si exercitand o presiune psihica agresiva asupra acestora, pentru a-i determina sa rezerve cat mai rapid.
Autoritatea de concurenta a precizat ca in reclamele de televiziune si internet care promoveaza serviciul, compania a pus un accent deosebit pe anularea gratuita a cazarii. Cu toate acestea, acest lucru este valabil doar intr-o masura limitata pentru multe cazari, iar consumatorii sunt obligati sa plateasca un pret mai mare daca doresc sa efectueze o astfel de anulare gratuita – adica pretul taxei a fost inclus in pretul cazarii in cauza.
Conform sursei citate, in legatura cu ofertele de cazare disponibile pe site-ul Booking si in aplicatia sa mobila, au fost postate alerte la fiecare pas al procesului de verificare a ofertei (de exemplu, „32 de persoane se uita in continuare”; „Cineva are in vedere rezervarea acestei unitati de cazare”, „Foarte cautat” ! Rezervat de 17 ori in ultimele 24 de ore ” etc). Acestea ofera consumatorului impresia ca unitatea de cazare pe care o cauta este foarte populara si are o disponibilitate limitata.
Aceasta practica favorizeaza presiunea psihologica si perturba procesul decizional al consumatorului, explica institutia ungara, precizand ca a actionat conform deciziei Comisiei Europene. 

Source: Profit

EnglishRomanian