ANT sustine dezvoltarea turismului intern si cresterea numarului de turisti straini

Presedintele ANT, Ovidiu Iuliu Marian a declarat ca strategia ANT vizeaza dezvoltarea turistica interna si incoming-ul, nu insa si outgoing-ul. In plan fiscal, presedintele ANT a precizat ca sustine tratarea activitatii turistice ca export de servicii si eliminarea cotei de TVA de 9%.

Strategia de promovare si sprijinire a turismului presupune fructificarea avantajelor competitive ale tarii noastre, turismul balnear, cultural si religios in zonele Bucovina, Maramures si a cetatilor din Transilvania si atragerea turistilor din tarile cu potential ridicat, China, Japonia, SUA dar si din tarile invecinate.

O atentie deosebita va fi acordata programului “Croaziere pe Dunare” in vederea refacerii turismului in Delta Dunarii, presedintele ANT subliniind deschiderea autoritatii privind cofinantarea proiectelor in acest domeniu.

Potrivit presedintelui ANT, potentialul litoralului este redus din cauza sezonalitatii si a calitatii serviciilor, insa la inceputul anului viitor vor fi luate masuri pentru includerea a 3-5 plaje in programul Blue Flag si va fi dezbatut un act normativ prin care agentii economici de pe litoral vor functiona in perioada 1 mai – 30 septembrie si vor asigura un program de instruire a salariatilor. In vederea realizarii unor entitati de administrare a statiunilor, ANT vizeaza constituirea unui parteneriat public-privat la nivel local si regional.

In Bucuresti, sunt dorite doua centre de informare in colaborare cu Primaria Capitalei si va fi organizat un city-tour cu autocare in colaborare cu Ministerul Culturii. ANT va deschide centre de informare in toate statiunile turistice si in localitatile de interes national.

Strategia de dezvoltare a turismului include si dezvoltarea celor 36 de centre de informare nationale si internationale. Recent, ANT a inchis biroul de turism din Dubai si intentioneaza sa il redeschida pe cel de la Praga.

In acest an ANT are un buget de 8 milioane EUR, respectiv 291 miliarde ROL, cu 1 milion EUR mai putin decat in 2004 iar fondurile pentru activitatile de promovare si marketing sunt de aproape 134 miliarde ROL.
Source: Averea