ANT estimeaza ca peste trei ani activitatea turistica sa contribuie cu 10% la PIB si sa propulseze Romania in topul destinatiilor europene

Intr-un interviu acordat de Marius Crivtonencu, presedintele ANT, sunt mentionate obiectivele pe termen mediu ca si masurile ce vor fi luate pentru indeplinirea lor. In prezent, Romania se concentreaza pe o promovare mai activa pe pietele externe, atat prin propriile birouri de turism din strainatate cat si prin participarea la targurile internationale de turism dar si prin promovare directa in publicatii specializate cu impact la nivel international. Bugetul alocat in 2005 pentru promovare se ridica la 100 miliarde de lei. De asemenea, se negociaza parteneriate cu cei mai importanti tour operatori europeni, care vor fi pusi in legatura cu agentiile de turism, hotelierii si tour operatorii locali. Accentuand trasaturile distinctive ale tarii noastre, natura si cultura, cele mai promovate zone turistice vor fi, Delta Dunarii, litoralul, manastirile, orasul Sibiu care va fi capitala culturala europeana in 2007 si, de asemenea, orasele Cluj, Timisoara, Brasov, Bucuresti si Constanta. In acest fel se estimeaza o crestere anuala de 10% a numarului de turisti, ca si atragerea de noi turisti din Germania, Italia, Marea britanie, Belgia si Tarile Scandinave. Pana la sfarsitul acestui an reprezentantii Ministerului Turismului vor propune un proiect de strategie turistica pentru urmatorii ani, in colaborare cu Ministerul Mediului, Ministerul Culturii si Ministerul de Finante, prin care turismul romanesc sa contribuie cu 10% la PIB. Aceasta strategie vizeaza, de asemenea, si propulsarea Romaniei intre primele cinci destinatii europene, cea mai atractiva zona fiind considerata Delta Dunarii.
Source: Nine oClock

EN RO