Aeroportul Internațional Suceava traversează o perioadă de expansiune accelerată, marcată de lansarea de noi rute operate de AnimaWings și Wizz Air și de un amplu program de modernizare. Aceste evoluții sunt strategice, vizând transformarea aeroportului într-un hub regional capabil să deservească județele învecinate, Republica Moldova și Ucraina, și să sporească atractivitatea pentru noi operatori aerieni prin investiții majore în infrastructură, precum un nou terminal și un sistem avansat de aterizare.
Compania AnimaWings a inaugurat la 1 octombrie 2025 zborurile regulate Suceava – București, primul zbor având la bord 66 de pasageri. În același timp, Wizz Air a reluat, după o pauză de peste trei ani, cursa directă spre Viena, cu un prim zbor care a înregistrat 161 de pasageri. Expansiunea Wizz Air la Suceava va continua în decembrie 2025, când compania va redeschide baza operațională cu două aeronave. Această mișcare va aduce opt rute noi către destinații europene cheie: Bruxelles Charleroi, Veneția, Bologna, Milano Bergamo, Birmingham, Larnaca și Karlsruhe/Baden-Baden. În plus, din ianuarie 2026, frecvența zborurilor către Dortmund va crește de la trei la patru curse săptămânale. Totuși, ruta spre Viena este temporară, având în vedere decizia Wizz Air de a-și închide baza din capitala Austriei. Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Șoldan, a confirmat că se poartă deja discuții pentru a introduce o destinație alternativă, ruta spre Viena fiind estimată a fi disponibilă până în martie 2026. Aceste dezvoltări operaționale sunt susținute de un program de investiții substanțial. Proiectul central este construirea unui nou terminal de 10 mii mp, de aproape trei ori mai mare decât cel actual. O altă investiție strategică vizează modernizarea sistemului de aterizare instrumentală (ILS), care, odată finalizată la sfârșitul anului, va face din Suceava al doilea aeroport din țară capabil să opereze în condiții de ceață densă. Planul de modernizare include și reabilitarea platformei de îmbarcare-debarcare și construirea unui drum de legătură de 4,78 km cu cartierul Burdujeni pentru a fluidiza accesul. Răspunzând cererii publice pentru rute către Spania, Franța sau Portugalia, Șoldan a clarificat că deciziile aparțin exclusiv companiilor aeriene, care își bazează strategia pe profitabilitate. „Rolul nostru este să facem aeroportul suficient de atractiv pentru operatorii aerieni, iar rezultatele încep să se vadă”, a precizat acesta.
Aeroportul Suceava: expansiune și investiții pentru statutul de hub regional