Accor are o strategie agresiva de extindere in sectorul hotelurilor de categorie medie

Accor si-a majorat considerabil bugetul pentru investitii, dupa ce a beneficiat de o infuzie de 1,3 miliarde de dolari din partea fondului Colony Capital, suma ce va fi utilizata pentru cresterea numarului camerelor cu 20% pana la 550.000 de camere in urmatorii trei ani, proiect care, fara sprijinul Colony, ar fi putut realizat in cinci ani.

In urmatorii 12 ani Accor intentioneaza sa deschida 25 de hoteluri Ibis in India si in sudul Asiei, in baza unui recent join-venture cu grupul turistic indian, Interglobe Enterprises. Totodata, pe fondul cresterii economice tot mai accentuate din China, Accor isi propune sa ajunga la 50 de proprietati Ibis in aceasta tara pana in 2010, declara Jean-Marc Espalioux, directorul general al Accor. Strategia grupului Accor este de a-si mari numarul proprietatilor Ibis in tarile in care segmentul de mijloc nu este bine reprezentat, precum Spania, Italia, tarile din Europa Centrala si Rusia.

Grupul Accor intentioneaza sa vanda unele proprietati de lux ale brandului Sofitel, in acelasi timp mentinand contractele de management pentru a nu afecta castigurile din acest segment, mult mai sensibile la ciclurile de afaceri. De curand Accor a renegociat contractelor de inchiriere la 128 din proprietatile sale din Franta, trecand de la ratele fixe la cele variabile, legate de venituri, ceea ce va genera un beneficiu de suplimentar de 140 milioane euro. Accor mai detine in Europa active hoteliere evaluate la 1-2 miliarde de euro, care opereaza cu rate constante dar care ar putea opta in viitor pentru rate variabile.
Source: Ziarul Financiar

EnglishRomanian