Este stiut deja ca pe fondul declinului economic suferit de tara noastra investitiile straine au scazut puternic si tot mai putini straini au ales sa vina in tara noastra.
Cristina Chiriac, director general World Trade Center Bucuresti, WTCB a precizat ca in ultimii ani s-a remarcat o involutie, deoarece turistii straini au calatorit mai putin, iar investitiile straine s-au diminuat si este normal ca si partea hoteliera sa se resimta. In ultimii 3 ani de zile procentul a scazut de la an la an, strainii alegand din ce in ce mai putin Romania pentru investitii, a conchis Chiriac.
Daca in 2008, investitiile straine directe s-au ridicat la 9,5 mld. EUR, anul trecut investitiile au scazut la 1,6 mld. EUR, potrivit datelor BNR.
Chiriac a adaugat ca bancile au un rol important in relansarea economiei, alaturi de masurile guvernamentale care trebuie sa incurajeze consumul.
Un procent important dintre turistii straini care veneau in Romania pentru jocurile de noroc nu au mai venit in tara noastra dupa masura care a prevazut suprataxarea acestui domeniu.
Cristina Chiriac conduce din acest an compania World Trade Center Bucuresti, aflata in insolventa din anul 2011 si care controleaza hotelul de 4 stele Pullman.
Recent, Euro Insol, administratorul judiciar al WTCB, a anuntat ca hotelul Pullman din Bucuresti va fi scos la vanzare in luna ianuarie, pentru 20 mil. EUR, pentru a acoperi o parte din datoriile companiei.
Valoarea datoriilor WTCB se ridica la 90 mil. EUR, cei mai mari creditori fiind Fondul Proprietatea si Primaria Capitalei.
Cristina Chiriac isi propune sa demonstreze ca "insolventa nu inseamna moartea unei companii" si sa creasca businessul in urmatorii ani.
Anul trecut WTCB a inregistrat o cifra de afaceri de 8,3 mil. EUR si un profit operational 1,87 mil. EUR. Per total insa compania a inregistrat pierderi. Pentru acest an, compania vizeaza un avans de 30% al cifrei de afaceri si cresterea nivelului profitului operational.
De asemenea, Chiriac estimeaza pentru acest an un grad de ocupare al hotelului de peste 60%, fata de anul trecut cand gradul de ocupare a fost de 55%. 80% din veniturile hotelului sunt generate de clientii din zona de business.
Source: Adevarul