Vacantele all-inclusive nu ajuta la cresterea profitului statiunilor

Vacantele all-inclusive sunt tot mai des alese de catre turisti, insa chiar daca sunt o afacere buna pentru acestia, nu sunt o afacere buna si pentru statiunile care ofera astfel de servicii. Criza a dus la o explozie de oferte pline de gratuitati, dar castigul statiunilor din cresterea numarului de turisti a fost prea mic.
Daca turistii au cazarea si mancarea asigurate, atunci nu au prea multe motive pentru a parasi hotelul si atunci nu se mai duc in restaurantele, barurile sau locurile de agrement din statiune. Nu mai angajeaza ghizi si nici nu mai viziteaza locurile de atractie turistica.
In plus, marjele de profit in cazul all-inclusive sunt destul de reduse, asa ca hotelierii fac economii la forta de munca si angajeaza personal sezonier pe bani putini, ceea ce inseamna ca bugetele statiunilor incaseaza mai putin din taxele pe munca.
Un studiu din 2011 realizat la nivelul Turciei, o destinatie extrem de populara printre romani, arata ca economia locala a castigat prea putin din cresterea numarului de turisti. Doar o zecime din ceea ce au cheltuit acestia a ajuns in economia locala. Restul banilor au ramas la hotelieri.

Source: Daily Business