Conform companiei de consultanta McKinsey, Europa va fi printre principalele destinatii turistice pentru cei 94 de milioane de turisti chinezi care vor calatori in strainatate pana in anul 2015.
Insa programul excursiilor de grup arata ca acestia vor petrece zile intregi la cumparaturi in magazinele de lux, iar vizitele obiectivele turistice vor fi inghesuite in cadrul acestui interval.
Aceasta noua tendinta sprijina cresterea vanzarilor din Europa si ofera perspective foarte bune brandurilor de lux europene precum Prada sau Gucci, in ciuda crizei economice din Europa.
Aproape o treime din cumparatorii de bunuri de lux din China isi vor face cumparaturile in Europa pana in 2013, in crestere cu 20% fata de anul trecut, estimeaza McKinsey.
25% din vanzarile de pe piata mondiala a produselor de lux sunt realizate de catre cumparatorii chinezi, in timp ce cu doar 10 ani in urma, numarul lor era de doar 10%.
Entuziasmul chinezilor se datoreaza si taxelor la import din China pentru produsele de lux, unele produse avand un pret cu 72% mai mare in aceasta tara decat pe pietele din Vest.
Source: Business24