Turismul spatial – o nisa a viitorului

Turismul spatial este noul teritoriu de explorat pentru oamenii de afaceri care s-au plictisit de investitiile in aur si obligatiuni.

In cativa ani, calatoriile in cosmos vor deveni o realitate pentru oricine isi permite, posibilitatea de extindere a vacantelor comerciale fiind din ce in ce mai mare.

In acest context, multi investitori au decis sa investeasca in aceste afaceri.

Cofondatorul Space Expedition Curacao, Michiel Mol a declarat ca intentioneaza sa inceapa vanzarea calatoriilor comerciale in spatiu la inceputul anului 2014.

Mol a precizat ca exista o nava care se numeste Xcor, functioneaza pe combustibil pentru avioane si ar putea sa coboare la sol pentru a fi alimentata. Cu o singura astfel de nava pot fi efectuate patru zboruri pe zi.

Compania lui Mol are un parteneriat cu marii operatori aerieni, cum ar fi KLM din Olanda.

Jose Mariano Lopez-Urdiales, cofondatorul altei companii de calatorii spatiale, ZeroInfinity, are la fel de multa incredere in succesul acestui domeniu. Abordarea companiei este sa utilizeze tehnologii verzi pentru a trimite in spatiu capsule de suport cu ajutorul unor baloane cu heliu. Fiecare va transporta cate patru pasageri, iar investitia necesara este de aproximativ 26 mil. USD, insa reprezinta doar o mica parte din costurile de lansare a unei navete spatiale, care sunt de circa 1 mld. USD.

Compania Virgin Galactic a vandut deja 430 de bilete pentru calatorii in spatiu. Pretul unui bilet a fost de 200.000 USD.

SCX a vandut peste 50 de bilete, la un pret de 95.000 USD, iar Bloon va incepe sa comercializeze calatorii pentru 145.000 USD.

Source: Business24